شارژ بی‌سیم سریع‌تر اواخر سال جاری به آيفون‌های جدید اضافه می‌شود

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
    کد خبر :107844

اپل در اواخر سال جاری امکان بهره بردن از شارژ بی‌سیم سریع‌تر را با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری به آيفون‌های جدیدش اضافه خواهد کرد.

آیفون‌های جدید اپل همگی از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند؛ اما این ویژگی در گوشی‌های مورد اشاره به صورت نرم‌افزاری محدود شده و فعلا نمی‌توان از شارژ سریع بی‌سیم در این محصولات استفاده کرد. خوشبختانه امکان شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی برای آیفون‌های امسال در راه است.

جیم دالریپپل از The Loop در بررسی خود از آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بهاین مورد اشاره کرده که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اواخر سال جاری برای آيفون‌های جدید اپل منتشر خواهد شد که سرعت شارژ بی‌سیم را در این محصولات تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داد. این آپدیت هم برای آيفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و هم برای آيفون ۱۰ ارائه خواهد شد.

دالریپپل در بررسی خود از گوشی‌های مورد اشاره از یک عدد پایه شارژر بی‌سیم ساخت کمپانی موفی استفاده کرده است. وی در مورد تجربه‌ی استفاده از این شارژر به همراه آيفون ۸ و آيفون ۸ پلاس اینگونه توضیح داده است:

من معمولا آیفون خود را با استفاده از یک آداپتور که از شارژ سریع پشتیبانی می‌‌کند، شارژ می‌کنم، بنابراین مدت زمان پر شدن ظرفیت باتری دستگاه بسیار کوتاه است. اگر من فقط ۴۵ دقیقه زمان نیاز داشته باشم، می‌توانم گوشی خود را پیش از خروج از خانه به میزان قابل توجهی شارژ کنم.

اما این وضعیت در مورد شارژ بی‌سیم آيفون ۸ صدق نمی‌کند؛ زیرا با استفاده از این روش باید زمان بیشتری برای شارژ شدن گوشی یاد شده صرف کنید. در واقع مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل آیفون ۸ با استفاده از شارژ بی‌سیم با زمان مورد نیاز برای شارژ این محصول از طریق آداپتور ۵ واتی پیش‌فرض این گوشی برابر است. اما اپل در اواخر سال ۲۰۱۷ یک آپدیت نرم‌افزاری برای این گوشی‌ها منتشر خواهد کرد که سرعت شارژ بی‌سیم آن‌ها را افزایش می‌دهد.

جردن خان از وب‌سایت ‌‌9to5Mac اعلام کرده که با این آپدیت نرم‌افزاری امکان استفاده از شارژر بی‌سیم ۷.۵ واتی برای شارژ کردن آيفون‌های امسال اپل فراهم خواهد شد. این خبر خوبی است؛ زیرا بسیاری از شارژرهای بی‌سیم سریع ۷.۵ واتی هستند. وی در ادامه اعلام کرده که برای شارژ کامل آيفون ۸ با استفاده از پایه‌ی شارژ بی‌سیم مورفی حدود سه ساعت زمان نیاز است و این مدت برای آيفون ۸ پلاس به ۳.۵ ساعت خواهد رسید.

آیفون‌های جدید همچنین از شارژ سیمی از طریق آداپتورهای یواس‌بی سی پشتیبانی می‌کنند. متاسفانه برای استفاده از این ویژگی آیفون‌ ۸، آيفون ۸ پلاس و آيفون ۱۰ باید یک شارژر بی‌سیم سریع یواس‌بی سی سازگار به همراه یک کابل لایتنینگ به یواس‌بی سی به طور جداگانه خریداری کنید؛ زیرا این گوشی‌ها به طور پیش‌فرض به همراه شارژر معمولی ۵ واتی اپل به دست مشتریان می‌رسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید