کشف سکه تاریخی 2000 ساله در زرندیه

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
    کد خبر :107842

سه قطعه سکه قدیمی با قدمت 2 هزار ساله به همراه دو کتیبه سنگی با خطوط میخی تقلبی در عملیات دستگیری یک کلاهبردار سابقه دار در زرندیه کشف شد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا روشن‌دل‌ عنوان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در شهرستان زرندیه، در زمینه خرید و فروش و نگهداری اشیاء عتیقه، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: فرد مورد نظر که از کلاهبرداران سابقه‌دار بود، پس از شناسایی، تحت مراقبت نامحسوس پلیس قرار گرفت و در زمان فروش سه قطعه سکه تاریخی به شهروندان، طی عملیاتی از سوی مأموران پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شد .

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه بیان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و در بازرسی از منزل فرد مورد نظر نیز تعداد 2 تخته سنگ که نقش‌های کتیبه‌ای و خط میخی در پیکره آنها مشهود بود و به صورت پنهانی نگهداری می‌شد، کشف شد.

وی با اشاره به نظر کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر قدمت 2 هزار ساله سه قطعه سکه کشف شده گفت: کارشناسان میراث فرهنگی در ادامه تحقیقات میدانی خود بر روی تخت سنگ‌های مکشوفه، این اشیاء کشف شده را فاقد ارزش تاریخی، تقلبی و ابزاری برای سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد ساده لوح دانستند. پس از تحویل اشیاء مکشوفه به سازمان میراث فرهنگی، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید