دفع حمله شدید جبهه النصره در حومه حماه

    کد خبر :107509

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش و همپیمانان در دفع حمله شدید گروه‌های تروریستی به سرکردگی جبهه النصره در حومه شمالی حماه خبر دادند.

ارتش سوریه با حمایت نیروهای همپیمان، حمله شدید جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی تحت فرمان آن در چندین محور حومه شمالی را دفع کردند، هدف این گروه‌ها به شکست کشاندن هرگونه توافق آتش‌بس بر اساس مفاد نشست اخیر آستانه است.

یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت: یورش گروه‌های تروریستی در چندین محور از جمله روستاها و شهرک‌های بزام، سکیک و اطراف شهرک‌های عطشان، معان، الطلیسیه و خفسین آغاز شد که این حمله هیچ تغییری در نقشه کنترل میدانی تا کنون ایجاد نکرده،‌ زیرا نیروهای ارتش و متحدان این حمله را دفع کردند که به انهدام تعدادی از خودروهای جنگی تروریست‌ها و هلاکت شماری از آنها و نیز انفجار یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده پیش از رسیدن آن به مواضع ارتش در شهرک معان منجر شد.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها میان ارتش و گروه‌های تروریستی در اطراف شهرک معان و منطقه قصرابوسمره همچنان ادامه دارد. نیروهای ارتش از پشتیبانی گسترده نیروی هوایی در نبرد با تروریست‌ها برخوردار هستند.

جبهه تروریستی النصره با پشتیبانی گروه‌های تروریستی ترکستانی از روز گذشته تجاوزات خود را با عنوان ادعایی یا عبدالله اثبتوا آغاز و به مواضع ارتش سوریه در حومه شمالی حماه حمله کردند.

حومه شمالی حماه طی ماه‌های مارس و آوریل گذشته پیش از برقراری توافق مناطق کاهش تنش که از سوی روسیه در مذاکرات آستانه اعلام شده بود، شاهد درگیری‌های شدیدی میان ارتش و گروه‌های تروریستی بود.

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش و مقاومت، مواضع خود در محله حویجه صکر را که روز گذشته وارد آن شده بودند، تثبیت کردند، این محله از مهمترین دژهای گروه تروریستی داعش در دیرالزور قلمداد می‌شد، ارتش سوریه و متحدان روز گذشته پس از عبور از رودخانه فرات در شرق دیرالزور وارد این محله شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات داعش را به غنیمت گرفتند و شماری از تروریست‌ها را هم به هلاکت رساندند.

در پی اعلام آزادسازی محله حویجه صکر، فرودگاه نظامی دیرالزور فعالیت خود را پس از گذشت بیش از هشت ماه از سرگرفت، این فرودگاه در این مدت در محاصره گروه تروریستی داعش قرار داشت.

تامین امنیت محله حویجه صکر سبب امن شدن کامل فرودگاه و نیز تامین امنیت شهر دیرالزور به سمت جبهه‌های واقع در کرانه غربی رود فرات شده که در حال حاضر این جبهه‌ها شاهد درگیری ارتش و تروریست‌های داعشی است.

خبرنگار تسنیم در دیرالزور گزارش داد ارتش سوریه، یورش تروریست‌های داعشی به مواضع خود در شرق رود فرات را دفع کرده و درگیری‌های شدید میان دو طرف ادامه دارد. نیروهای ارتش همچنین توانستند وارد مناطق تحت اشغال داعش در شهرک‌های مظلوم و مراط در شرق رود فرات شوند.

ارتش سوریه توانست تعداد زیادی از نیروهای خود را از طریق قایق و خودروهای آبی خاکی از رود فرات عبور دهد که این وسایل برای اولین بار در عملیات نظامی ارتش علیه تروریسم مورد استفاده قرار گرفته است. ارتش برای تامین امنیت کامل منطقه به عملیات خود ادامه می‌دهد.

تصاویر غنایم ارتش سوریه در دیرالزور

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید