شرکت های فرانسوی در ایران به دنبال همکاری های صنعتی بلند مدت هستند

    کد خبر :107247

نائب رییس انجمن کارفرمایان فرانسه (مدوف بین الملل)* گفت: شرکت های فرانسوی فقط برای تجارت و به دست آوردن سهم بیشتر در بازار به ایران نمی آیند، بلکه با توجه به فرهنگ صنعتی مشترک دو کشور، به دنبال همکاری های صنعتی بلند مدت در ایران هستند.

«تیبو دوسیلگی» (Thibault De Silguy) امروز سه شنبه در همایش تجاری ایران و فرانسه که در اتاق ایران برگزارشد، با اشاره به قراردادهای امضا شده توسط شرکت های رنو، پژو و توتال فرانسه با طرف های ایرانی افزود: در هفته های آینده نیز شاهد گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور خواهیم بود.
وی از استقرار مرکز تجاری فرانسه در ایران خبر داد و هدف از استقرار این مرکز را کمک به شرکت های کوچک فرانسوی در ایران عنوان کرد.
نائب رییس انجمن کارفرمایان فرانسه تاکید کرد: باید با شرایط نامناسب سیاسی که بی اعتمادی های را ایجاد می کند مقابله و بر روی همکاری های بیشتر اصرار داشته باشیم.
وی هدف از حضور هیات اقتصادی فرانسوی به ایران را شناخت بیشتر در راستای توسعه روابط تجاری دو کشور عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این همایش اعلام کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و فرانسه را ٢ میلیارد و ٤٠٠ هزار دلار ذکر کرد و گفت: دو کشور برنامه دارند که حجم مبادلات تجاری را در سال آینده به دو برابر افزایش دهند.
وی تصریح کرد که افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور ، مستلزم رفع موانع بانکی، مشکلات گمرکی، ترانزیتی و ارایه تسهیلات پیرامون صدور روادید است.
همایش تجاری ایران و فرانسه امروز با حضور ٤٠ شرکت فرانسوی و همچنین بخش خصوصی ایران در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
شرکت های حاضر در این همایش در زمینه های انرژی، حمل و نقل و زیرساخت، خدمات فرودگاهی، امور بانکی، کشاورزی و … فعال هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید