آخرین وضعیت مناطق شکار ممنوع کشور

    کد خبر :107184

مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: وقتی جمعیت حیات وحش منطقه کاهش می‌یابد، آن را به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام می‌کنیم.

علی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت مناطق شکار ممنوع کشور را تشریح کرد و گفت: در جلسات کمیته فنی معاونت محیط زیست طبیعی، ۷۲ پرونده در یک سال گذشته برای شکار ممنوع مورد بررسی قرار گرفته که با اعلام شش منطقه جدید به عنوان منطقه شکار ممنوع موافقت شده همچنین بر تمدید ۴۰ منطقه توافق صورت گرفته است.

وی افزود: پرونده تمدید ۱۶ منطقه نیز در مرحله تکمیل مدارک و مستندات است و با تمدید هفت منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع به دلیل نبود هدفگذاری و فقدان امکانات مخالفت شده است.

مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اعلام مناطق به عنوان مناطق شکار ممنوع باید هدفی داشته باشد، اظهار کرد: در مناطقی که تعداد حیات وحش پایین می‌آید به منظور حفظ پایداری و رشد جمعیت حیات وحش، به عنوان مناطق شکار ممنوع معرفی می‌شوند که در این منطق، شکار پرنده نیز ممنوعیت دارد.

وی با اشاره به بازنگری و اصلاح فرم‌های مرتبط با معرفی و تمدید مناطق شکار ممنوع کشور اظهار کرد: مناطق آزادی که جمعیت حیات وحش آنها کاهش می‌یابد به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام می‌شوند. امکان دارد منطقه شکار ممنوع ارتقاء یابد و به شکل منطقه حفاظت شده دربیاید.

به گفته تیموری، همان طور که مناطق شکار ممنوع امکان ارتقاء به منطقه حفاظت شده دارند، در شرایطی که بعد از گذشت ۱۵ سال از اعلام یک منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع، بهبودی در وضعیت آن ایجاد نشود و هیچ تغییری به لحاظ جمعیت حیات وحش نکند در این صورت از شرایط منطقه شکار ممنوع خارج می‌شود. ممکن است این مناطق در اولویت قرق اختصاصی قرار گیرند.

مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اصلاح آئین‌نامه قانون صید و شکار در سال جاری صورت گرفت و به معاونت حقوقی سازمان تحویل داده شد و سرانجام توسط رئیس قبلی سازمان حفاظت محیط زیست به هیات دولت برای تصویب ارسال شد. این آئین‌نامه در همه ابعاد مختلف از جمله در حوزه جرایم شکار گونه‌ها، پیشرفت دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید