آیت الله جنتی در اجلاسیه خبرگان: آمریکا می خواهد از دل کردستان یک اسراییل دیگر به وجود آورد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۰:۴۲
    کد خبر :107023

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا می خواهد کردستان را تجزیه کنند و از دل آن یک اسراییل دیگر به وجود آورد و ما باید مواظب باشیم که خواست آمریکا در این زمینه به جایی نرسد که البته به جایی نمی رسد و ما نیز باید از مردم آن منطقه حمایت کنیم.

آیت الله احمد جنتی در سومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: قیام حضرت عبدالله الحسین برای امر به معروف بود و همه مسئولان نهادها باید این امر را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر از ابتدا جدی گرفته می‌شد امروز این مصایب برای اسلام به وجود نمی‌آمد. و این بلاها بر سر مسلمانان نمی‌آمد. باید این فریضه را جدی بگیریم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: اگر کوه دماوند طلا بود و خدا به ما داده بود ارزشش با جنگ یکی نبود زیرا طلا مایه جنگ و مصیبت است. جنگ روح ایثار گری و شهادت را تقویت کرد و قدرت نظامی ما را تقویت کرد.

وی ادامه داد: جنگ شهید فهمیده را به وجود آورد که امام فرمود رهبر ماست یا شهید حججی که از ریشه های انقلاب بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جنگ تحمیلی باعث استحکام و ماندن نظام ما شد.

آیت‌الله جنتی بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی تاکید کرد و گفت:‌ باید چشم به جوانان خود داشته باشیم و با اتکا به اقتصاد مقاومتی فرصت اشتغال را پدید آوریم.

وی ضمن ابزار خرسندی از شروع کار دولت جدید خواستار بهبود اقتصاد و موضوعات فرهنگی در کشور شد و اظهار کرد: دولت باید در چهار سال جدید برای اشتغال برنامه داشته باشند و از بازی‌های سیاسی بپرهیزد.

رییس مجلس خبرگان تصریح کرد: مسؤلان باید بدانند پشت لبخند دشمن لبخند زهر آگین است، برجام مصداق تیر زهر آگین بود.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد:‌امروز ایران در منطقه در بهترین جایگاه قرار گرفته‌است که در سایه اندیشه رهبری و جانفشانی حججی ها و همدانی‌ها شکل گرفته است. اگر استکبار از حضور ایران در منطقه ناراحت به دلیل این است که نتوانسته به مقاصد خود دست پیدا کند.

رییس مجلس خبرگان مساله مهم دیگر کنونی را کشتار مسلمان میانمار دانست و اظهار داشت: مساله دیگر، وضعیت مسلمانان میانمار است که دلها را به درد آورده است. این مسلمانان دچار بی‌رحم ترین انسان‌های روزگار شده‌اند و آنها مسلمانان را درو می‌کنند.

جنتی افزود: متاسفانه امت اسلامی در مقابل این جنایت سکوت کرده‌اند و این سکوت فضای سرکوب را فراهم کرده ولی این سکوت برای آنها گران می آید و باید به مسلمانی شان شک کرد. خوشبختانه ایران نسبت به این حساس است و هر کاری که می توانسته کرده است.

وی با اشاره به برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: با برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان می‌خواهند اسراییل دیگری را در منطقه ایجاد کنند که باید با تمام وجود در مقابلش ایستاد. این خواسته آمریکا عربستان و اسراییل است که می‌خواهند مسلمانان را تضعیف کنند. امیدوارم کسانی که خرده عقلی دارند در مقابل این توطئه بایستند. ما وظیفه شرعی داریم که از مردم عراق حمایت کنیم.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مجلس خبرگان نهادی برآمده از آرمانهای اسلامی و انقلابی است، خاطرنشان است: فقدان این نهاد می توانست ضربه بزرگی به نظام اسلامی است. وجود این مجلس به تدبیر امام و برای ادامه نظام و مشروعیت بخشیدن به نظان اسلامی صورت گرفت.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: تقویت رهبری از جمله وظایف این مجلس است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان مانند سنگری است که موجب دلگرمی برای مردم دارد، ابراز داشت: مجلس خبرگان پشتوانه مردم و مظهر مردمی بودن است. جایگاهش باید حفظ شود و اقدامی که منجر به تضعیف مجلس خبرگان می‌شود، نباید صورت بگیرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مجلس خبرگان نهادی مردمی است. نظام اسلامی یادگار امام است و همچنان تحت تدابیر و راهنمایی های رهبری محکم و استوار است و به کوری چشم دشمنان در مسیر حرکت می‌کند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه چشمه رویش نیروهای جوان همچنان جوشان است، عنوان کرد: باید این فرهنگ ترویج شده و از آن حفاظت شود. اعتماد به غرب و اعتماد به امریکا هیچ گاه راهگشا نیست. ذات تخلف و نقض عهد آمریکا هیچ گاه قابل تغییر نیست.

جنتی تاکید کرد: مجلس خبرگان باید انقلابی بماند و انقلابی فکر کند.

وی با اشاره به دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: این انتخابات مشکلات فراوانی داشت و مقامات دولتی کلی تخلفات کردند.

دبیر شورای نگهبان افزود: فرماندار، استاندار، دهدار و بخشدار دیدیم که پایشان به دادگاه کشید .

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید مراقب باشیم که نیروهای انقلابی دفع نشده و نیروهای ضد انقلابی جذب نشوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبری درباره فتنه اظهار داشت: فتنه آفت بزرگی است، مقام معظم رهبری گفتند مراقب فتنه باشیم. ما به عنوان خبرگان باید این موضوع را رصد کنیم و جز مطالباتمان باشد .

وی خاطر نشان کرد: اعضای خبرگان باید دنبال این قضیه باشند که فتنه به وجود نیاید.

آیت‌الله جنتی خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید کاملا در همه صحنه ها زنده باشیم از فرهنگی گرفته تا سیاسی، باید نقشه‌ها و توطئه‌ها بشناسیم.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به دلیل شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیوریورک در این اجلاس حضور ندارد.

منبع: ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید