سهم بالای عابران در سوانح رانندگی داخل شهر

    کد خبر :106903

سردار موسی امیری جانشین پلیس راهور ناجا اظهارداشت: با توجه به اینکه عابران پیاده‌، سهم بالایی در سوانح رانندگی داخل شهر دارند، از این‌ رو باید مسئولان برای تردد آنان برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

یک مقام ارشد انتظامی افزود: ساماندهی پل‌ها، روگذرها، زیرگذرها و ایمن‌سازی خیابان‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند از بروز حوادث انسانی در داخل شهرها پیشگیری کند.

جانشین پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: هنوز شاهد وجود راه‌های 2 طرفه در جاده‌های خراسان شمالی هستیم و به عنوان مثال مسیر پر تردد چمن بید به جنگل گلستان باید به سرعت تعریض شود تا ایمنی آن ارتقاء یابد.

سردار امیری تصریح کرد: واژگونی‌ها، بیشترین حوادث جاده ای در محورهای خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

جانشین پلیس راهور ناجا به حادثه های ترافیکی در محورهای شهری اشاره و بیان کرد: یک معضل اساسی در شهرهای خراسان، بالا بودن شمار فوتی پیاده‌ها در سوانح رانندگی است.

وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد از کشته های سوانح ترافیکی در شهرهای خراسان شمالی، عابران پیاده ها هستند که در این زمینه مدیران این استان باید برنامه ریزی داشته باشند.

سردار امیری با تاکید بر اینکه مسئولان و مدیران این استان باید ساماندهی تردد عابران پیاده را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، تصریح کرد: با ساماندهی گذرگاه‌های عابران پیاده، روگذرها و زیرگذرها، ایمنی تردد پیاده ها باید افزایش یابد.

جانشین پلیس راهور ناجا در پایان یادآور شد: درصدد هستیم تا ایمنی راهها بویژه در این روزها که زمان بازگشت سفرهای تابستانی است، تقویت شود و حساسیت ها برای مراقبت ها ارتقاء یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید