هشدار درباره شیوع مجدد آنفلوانزای پرندگان

    کد خبر :106831

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ازکاهش قیمت تخم مرغ خبر دادوگفت:خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جمعیت طیورراتهدید می‌کند.

ناصر نبی‌پور از کاهش ۳۵۰ تومانی قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ نسبت به هفته گذشته خبر داد و اظهارداشت: میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری به حدود ۴۰۰۰ تومان رسیده است.

وی درباره دلیل این امر توضیح داد: جوجه ریزی‌هایی که انجام شده بود به مرحله تخم گذاری رسیده‌اند و تولید زیاد شده است ضمن اینکه صادرات نیز عملا انجام نمی‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره اینکه با وضعیت پیش آمده سرنوشت تخم مرغ های مازاد چه خواهد شد؟

گفت: امیدوار هستیم مشکل صادرات حل شود و بتوانیم این محصولات را صادر کنیم.

نبی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن فصل پاییز و خنک شدن هوا هستیم خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جمعیت طیور ما را تهدید می‌کند.

وی درباره اینکه آیا آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری وجود دارد؟، گفت: مرغ داران بهرحال کار خود را می‌کنند اما مقابله با این بیماری کار بسیار مشکلی است.

نبی‌پور درباره اینکه سرانجام واردات تخم مرغ به کشور به کجا رسید؟ افزود: مطرح کردن این بحث یک بازی بود؛ اروپا تخم مرغی ندارد که به ایران صادر کند از کشورهای دیگر هم بخواهند وارد کنند گران تر از قیمت‌های داخلی تمام می‌شود با این شرایط برای چه باید واردات انجام شود؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید