جزئیات کامل کشف بمب نزدیک منزل شهید حججی

    کد خبر :106539

ماموران امنیتی پس از بررسی خودروی مظنون به بمب گذاری در نزدیکی منزل پدر شهید حججی در نجف آباد، عملیات خنثی سازی بمب کشف شده را با موفقیت به انجام رساندند.

به دنبال این موضوع نیروهای امنیتی و پلیس در بلوار شهیدان حجتی حضور پیدا کرده و ضمن مسدود کردن مسیرهای منتهی به این محله، تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ کرد ند.

نیروهای انتظامی، خودروهای آتش نشانی، آمبولانس، نیروهای بسیج و سپاه از جمله حاضرین در این محدوه بودند.

بنا بر این گزارش بسته مشکوک در حد و اندازه یک ضبط صوت بود که از زیر خوردو به وسیله ربات کنترل از راه دور خارج شد و در پیاده رو قرار گرفت.

دقایقی بعد تایمر سیستم متوقف شد و تیم خنثی سازی بمب سپاه به فرآیند خنثی سازی آن پرداخت.

این بسته دارای سیم های متعدد و ساعت بود و به صورت آهنربایی زیر خودرو نصب شده بود. اطراف بسته مشکوک را با استفاده از کیسه های شن پوشش دادند.

ساعتی بعد بسته مشکوک توسط یگان خنثی سازی به وسیله یک دستگاه تویوتا از محل خارج شد و چند آمبولانس نیز خوردوی حامل بسته مشکوک را تا محل مقصد همراهی کردند.

آرامش کامل در منطقه برقرار است.

بمب کشف شده در بیابان منفجر شد

عملیات تیم خنثی سازی سپاه موفقیت آمیز بوده و بمب کار گذاشته شده در زیر حودروی سواری در بیابان های حومه جنوبی شهر منفجر شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که صدای انفجاری که در محلات جنوبی نجف آباد شنیده شد به علت منفجر کردن بمب کشف شده در بیابانهای اطراف شهر بوده است.

سپاه پاسداران بمبی که زیر خودرو در نجف آباد کار گذاشته شده بود را توسط یک ربات کنترل از راه دور، از بدنه جدا و سپس خنثی کرده است.

بمب کشف شده بی‌سابقه بوده است

بمب کشف شده با حدود 900 گرم مواد منفجره، دارای قدرت انفجاری بالا و در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بود

بمب کشف شده شامل ۲ پوند ماده منفجره قوی TNT توسط متخصصان امنیتی به صورت کاملا امن منهدم شد.

این بمب گذاری در نجف آباد طی بیست سال گذشته در نوع خود بی سابقه بوده است.

جزئیات کامل کشف بمب نزدیک منزل شهید حججی

سردار سیف‌الله رشیدزاده با اشاره به جزئیات خنثی شدن بسته مشکوک به ماده منفجره در نزدیکی منزل شهید حججی در شهرستان نجف‌آباد اظهار داشت: این موضوع صحت دارد. رأس ساعت 22:30 شب گذشته مردم متوجه می‌شوند که یک خودروی سواری در نقطه‌ای پارک شده که چراغ چشمک‌زن دارد و پس از آن پلیس 110 در محل حاضر شده و بررسی اولیه متوجه می‌شود که بسته مشکوکی زیر این ماشین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همه علائم این بسته نشان داده می‌شد که بمبی در این منطقه کار شده است. پس از آن، در تماس با لشکر، درخواست شد که نیروهای چک و خنثی در محل حاضر شدند بنابراین نیروهای ما، در نیم ساعت نخست، با استفاده از امکانات و تجهیزات تخصصی، سعی کردند که یک فضای امن را ایجاد کنند.

فرماده لشکر زرهی 8 نجف اشرف تصریح کرد: نیروی انتظامی مردم را کنترل کرده و منطقه را محصور کرد و بچه‌های چک و خنثی در مراحل کاری مختلف با استفاده از امکانات فضای امن را ایجاد کردند.

وی بیان کرد: این بسته مشکوک بود و در واقع در آن لحظه، امکان ریسک را به ما نمی‌داد، بنابراین نیرهای ما به سرعت تلاش کردند که بسته مشکوک را از منطقه خارج کنند. سردار رشیدزاده افزود: با توجه به اینکه بسته در ابتدا باز نشد، به دلیل ریسک موجود، به سرعت از محدوده خارج شد.

وی خاطرنشان کرد: با این حال، این بسته چراغ چشمک‌زن، سیم برق و شکل خاصی داشت که احتمال هرگونه خطر را می‌داد بنابراین فرصت باز کردن آن نبود و با امکانات آن را از منطقه خارج کرده و در بیرون شهر منفجر کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امنیت در شهرستان نجف‌آباد برقرار است و همه چیز تحت کنترل است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید