برای حفظ سند برجام باید تلاش کنیم/ حفظ برجام از یک جانبه گرایی آمریکا جلوگیری می کند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۵۶
    کد خبر :106534

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید برای حفظ برجام تلاش کنیم، گفت: حفظ این سند از یک جانبه گرایی آمریکا جلوگیری می کند.

مرتضی صفاری نطنزی افزود: برجام ممکن است ضعف هایی داشته باشد اما نکات قوت بسیاری دارد که اگر حفظ شود هم علت سر و صدای آمریکا مشخص می شود و هم می توان از آن بهره برداری خوب کرد.
وی با بیان این که برجام یک سند بین المللی بزرگ است که پنج قدرت بزرگ جهان و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل آن را امضا کردند، اظهارکرد: کاملا کم سابقه بود که قدرت های بزرگ همگی در کنار هم سندی را امضا کنند، از این رو سند برجام اهمیت بسیاری دارد.
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آمریکایی ها فهمیده اند که برجام به نفع جمهوری اسلامی ایران و به ضرر آنان است به همین دلیل تلاش می کنند که این سند بزرگ را نقض کنند و زیر تعهداتشان بزنند.
صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها امروز با سند برجام دیگر نمی توانند علیه ایران مانور دهند از این رو از این مساله ناراضی هستند، خود را به در و دیوار می کوبند تا آن را ملغی کرده و دستشان برای کارهای غیر قانونیشان باز شود.
وی با تاکید بر این که آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: این موضوع امروز برای همه دنیا مسجل شده است و آنان شیطان گری خود را در منطقه ما بیشتر از قبل نشان داده خصوصا تلاش کرده اند که ضربات زیادی به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ما باید برای حفظ سند برجام تلاش کنیم، حفظ این سند از یک جانبه گرایی آمریکا جلوگیری می کند و در این راستا کشورهای امضا کننده دیگر نیز باید به این سند پایبند بمانند.
صفاری نطنزی تاکید کرد: البته جمهوری اسلامی ایران با هر گونه نقض برجام توسط آمریکایی ها عکس العمل نشان می دهد و با آن مقابله می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید