روحانی دستور العمل ها و اولویت کاری وزارت اطلاعات را ابلاغ کرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ۱۲:۰۱
    کد خبر :106434

رییس جمهوری در حکمی به حجت الاسلام و السلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، دستور العمل ها و اولویت های کاری این وزارتخانه را ابلاغ کرد.

در بخشی از ابلاغیه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به وزیر اطلاعات ، تضمین رعایت حقوق شهروندی و مُرّ قانون درتمامی وظایف وزارت اطلاعات، تاکید بر رعایت امنیت اقتصادی و محیط مساعد و غیرامنیتی کسب و کار، مشارکت موثر در برنامه‌های مقابله با فساد و قاچاق، توجه به حفاظت از حقوق همه گروه‌های قومی، مذهبی، دینی و اجتماعی در ایران و تنظیم رویه‌های امنیتی متناسب با ملزومات توسعه استان‌های مرزی و نواحی کم‌برخوردار کشور از جمله اولویت های کاری این وزارتخانه اعلام شده است.

در این ابلاغیه همچنین آمده است: دولت دوازدهم، بر اساس برنامه هایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به مردم ارائه شده است و نیز مبتنی بر برنامه تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی در هنگام معرفی وزیران، رسالتی بس سنگین برعهده دارد.

در این ابلاغیه تاکید شده است: این دولت باید بتواند طی دورۀ فعالیت خود، کشور عزیزمان ایران را از چالش-های بزرگ انباشته شده در طول چند دهه گذشته عبور داده و شرایط مساعدی را برای مقطع پایانی فعالیت خود در سال 1400 که مصادف با به پایان رسیدن قرن حاضر است، به‌وجود آورد.

روحانی در این ابلاغیه خطاب به علوی تصریح کرد: ضروری است جنا‌ب‌عالی برنامه‌های این وزارتخانه تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های تنظیم کرده و برنامه‌های اجرایی را ظرف دو ماه به دفتر اینجانب ارائه کنید.

وی همچنین در این ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف کرد هر 6 ماه یک‌بار گزارشی مقایسه‌ای از پیشرفت و تحقق برنامه درباره اولویت‌های ابلاغی را به دفتر رئیس جمهوری ارائه نماید تا عملکرد و چگونگی پیشرفت برنامه‌ها ارزیابی شود.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید