ساماندهی لبنیات سنتی در پیچ و خم اداری!

    کد خبر :10634

بعد از مصاحبه هفته گذشته رییس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران با اقتصاد آنلاین مبنی بر تکذیب استفاده از هرگونه شیر آلوده در مراکز سنتی تولید لبنیات، امروز دبیر انجمن لبنیات کشور شیوع تب مالت در برخی شهرستان ها را تایید کرده و خواستار رعایت استانداردهای لازم در این حوزه شده است.

 رضا باکری دبیر انجمن لبنیات کشور گفت: شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام به سهولت امکان‌پذیر است و مراکز عرضه لبنیات سنتی هم می‌بایست مطابق کارخانه‌های صنعتی استانداردهای “پاستوریزاسیون” را رعایت کنند.

وی در خصوص مراکز عرضه لبنیات سنتی و رعایت بهداشت در این واحدهای صنفی گفت: بسیاری از مراکز لبنیات سنتی نیازمند برخی سرمایه گذاری ها هستند تا به حد استاندارد تولید بهداشتی برسند. از طرفی هم سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد هنوز به دستورالعمل واحدی در خصوص نحوه نظارت بر این واحدهای صنفی نرسیده اند. مجموع این عوامل هم سبب شده تولید محصولات استاندارد بهداشتی در برخی مراکز عرضه لبنیات سنتی مورد غفلت قرار گیرد.

وی افزود: شیر مورد مصرف در کارخانه های صنعتی و لبنیات سنتی با یک استاندارد علمی تحت عنوان پاستوریزاسیون، میکروب زدایی می شود. اما برخی واحدهای لبنیات سنتی شیر را مستقیم از دامداری خریداری می کنند و بدون رعایت اصول پاستوریزاسیون مورد مصرف قرار می دهند. به همین دلیل لازم است این مراکز تولید محصولات لبنی تحت کنترل قرار بگیرند.

باکری با بیان اینکه از برخی استان ها گزارش تب مالت داریم، تاکید کرد: رعایت نکردن استانداردها در تولید محصولات لبنی می تواند در کشور باعث ایجاد عواقب سنگینی شود، مراکز تولیدی صنعتی ملزم هستند از دامداری هایی شیر را تهیه کنند که تحت نظارت سازمان دامپزشکی هستند و شیر تولیدی این واحدها کد دامپزشکی دارد، این موضوع می بایست از سوی واحدهای لبنیات سنتی هم مورد رعایت قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید