افزایش ۲۰ درصدی فروش گل در نیمه شعبان

    کد خبر :10631

رییس اتحادیه فروشندگان گل تهران گفت: بازار گل در نیمه شعبان افزایش فروش 20 درصدی را تجربه می کند و امسال به دلیل افزایش تولید، کمبودی در بازار احساس نخواهد شد.

 اکبر شاهرخی  در خصوص شرایط بازار گل در فصل بهار گفت: در سال جدید به دلیل برگزاری انتخابات، بازار گل تا حدی تحت تاثیر قرار گرفته است و رونق مطلوبی در آن مشاهده نمی شود. به ویژه در اردیبهشت که بیشترین فصل فروش گل در این صنف محسوب می شود.

 

وی افزود: البته در هفته گذشته مناسبت های عید تا حدی جبران کننده بود و تولیدکننده ها شرایط بهتری داشتند. به خصوص که چندین کامیون بارگل به عتبات عالیات اعزام شد و تولید کننده ها به منظور تزیین اماکن مذهبی این کشور عازم شدند.

 

رییس اتحادیه فروشندگان گل تصریح کرد: به مناسبت نزدیک شدن به نیمه شعبان از امروز – شنبه – هم تعدادی از تولید کنندگان گل کشور عازم کشور عراق هستند تا اماکن مذهبی این کشور را گل آرایی کنند.

شاهرخی در پاسخ به این سوال که بازار صادرات گل به کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه چطور است، این طور پاسخ داد: به مناسبت های مذهبی تولید کننده های کشور می توانند به مقصد این کشورها صادرات داشته باشند، اما در طول سال فقط گل های باغچه ای به این کشورها صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در عید نیمه شعبان مصرف گل 20 درصد افزایش پیدا می کند، که امسال به دلیل تولید بالا جوابگوی افزایش مصرف خواهیم بود و قیمت گل در این هفته تغییری نخواهد داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان گل در بخش دیگری از صحبت خود در خصوص علت اختلاف قیمت محسوس گل در مراکز عرضه سطح شهر گفت: قیمت گل به صورت شاخه ای به طور معمول اختلاف چندانی در گل فروشی ها ندارد و مراکز عرضه به دلیل فسادپذیر بودن گل تمایل دارند بارگل خود را در سریع ترین زمان به فروش برسانند. اما علت اصلی در تفاوت قیمت گل های تزیین شده، هزینه مازادی است که مشتری برای گل آرایی پرداخت می کند. گل آرایی یک هنر است و قیمت آن به صورت توافقی با گل فروش صورت می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید