افزایش قتل‌های فجیع و آزارواذیت خانوادگی در سال 96

    کد خبر :106213

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال 96 قتل‌های فجیع نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است، البته نمی‌گوییم همه‌اش آثار فضای مجازی است؛ اما برخی کارشناسی‌ها حکایت از آن دارد که فضای مجازی هم بی تاثیر نبوده است.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه، یکی دیگر از موارد خواست مردم را امنیت سرمایه گذاری نام برد و گفت: برخی از شرکت‌های لیزینگی باعث آن شده‌اند که امنیت مالی و سرمایه گذاری مردم به خطر بیفتد که این امر لزوم توجه بیشتر دولت را می‌خواهد.

وی افزود: البته دولت اولاً باید بر موضوع اشتغال‌زایی و استفاده از سرمایه های مردم و بعد از آن به موضوع نظارت بر مؤسسات ورود کند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: دولت و رسانه‌ها موظف هستند در جریان پیشگیری از وقوع جرم بیشتر نقش آفرینی کنند البته دستگاه قضایی هم وظایفی دارد که در حال انجام است.

اژه ای درخصوص امنیت و آرامش جامعه نیز گفت: برخی موارد شاید به چشم نیاید ولی آرامش جامعه را برهم بزند که یکی از آنها همین آثار استفاده از فضای مجازی است.

وی افزود: در سال 96 قتل‌های فجیع نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است، البته نمی‌گوییم همه اش آثار فضای مجازی است اما برخی کارشناسی‌ها حکایت از آن دارد که فضای مجازی هم بی تاثیر نبوده است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: البته در کنار فضای مجازی، موضوع مواد روان گردان هم بی‌تاثیر نیست، برای مثال همین جنایت اتوبان تهران – قم که یک نوجوانی به قتل رسید براساس آنچه مطرح شده انگیزه‌ها همین فضای مجازی و مصرف مواد روانگردان است.

وی در پاسخ به این سوال که دادستان کل کشور از ساخت چند هزار ویلا در گرگان خبر داده، حال بفرمایید چه اقدامی درخصوص مبارزه با زمین خواری شده است؟ گفت: یکی از مسائلی که قوه قضاییه را درگیر خود کرده است همین زمین خواری است و البته باید دولت در این حوزه ورود جدی کند.

وی افزود: سالیان زیادی است با این موارد دست و پنجه نرم می‌کنیم. البته نکته جالب این است که اکثر این افراد یک مجوزی دستشان دارند هرچند که آن مجوز از مرجعی گرفته شده باشد که صالح به صدور مجوز نبوده است.

اژه ای گفت: در 6 ماهه اول امسال از 21 استان گزارش گرفتیم که در حدود 18 هزار و 247 هکتار زمین رفع تصرف شده است که از این مقدار 2 هزار و 961 هکتار مربوط به استان تهران بوده است، البته ما این را در اولویت کارهای دستگاه قضایی قرار دادیم.

وی تاکید کرد: در همین حدود شش ماه بیش از 3 هزار مورد قلع و قمع داشته‌ایم که عمدتاً در سال‌های قبل ساخت و ساز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید