برای جذب مخاطب نباید در دام نگاه سکولار به هنر افتاد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۸:۱۱
    کد خبر :103591

تولیت آستان قدس، پیشنهاد داد کارگروه تخصصی پویانمایی در آستان قدس با حضور جمعی از متخصصان و فعالان پویانمایی و هنرهای دیجیتال تشکیل شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی تولیت آستان قدس در دیدار با جمعی از هنرمندان عرصه پویانمایی، گفت: آستان قدس برای ایفای رسالت‌های عظیم فرهنگی و تبلیغی خود نیازمند ده‌ها منبر و بستر انتقال پیام است که یکی از آن بسترهای اثرگذار، هنر پویانمایی است.

او با بیان اینکه باید از هنر متعهد و هنرمند انقلابی حمایت کرد و در جهت رفع دغدغه‌های آنان در عرصه‌های مختلف تولید و توزیع محتوای سالم تلاش کرد، افزود: نباید به هر قیمتی به دنبال جذب مخاطب بود و نباید برای جذب مخاطب، در دام نگاه سکولار به هنر افتاد، بلکه مزیت هنر دینی در حق گرایی و انطباق آن با فطرت انسان‌هاست.

تولیت آستان قدس اظهار داشت: مخاطب پویانمایی در درجه اول، کودکان و نوجوانانی هستند که در سنین شکل‌گیری شخصیت هستند بنابراین تولید، اقتباس و بازنشر هدفمند پویانمایی‌های سازنده و تربیتی می‌تواند در تشکیل یک نسل سالم و متعهد، و عمق دادن به باورهای دینی کودک و نوجوان بسیار مؤثر باشد

او گفت: لازمه تولید هدفمند هنری از جمله پویانمایی، وجود آمایش واقعی از نیازهای فکری و اخلاقی مخاطب است و سپس باید بررسی کرد که آثار تولید شده تاکنون چقدر در رفع این نیازها مؤثر بوده و چه خلاءهایی هنوز باقی است.

رییسی گفت: اگر آمایش درستی از نیازها و علائق مخاطب وجود نداشته باشد و همچنین در ارتقاء کیفیت آثار پویانمایی تلاش جدی نشود، کودک و نوجوان ما با تولیدات داخلی ارتباط مؤثر برقرار نمی‌کند و مسحور تکنیک و بدنبال آن پیام‌های تولیدات خارجی با پیام‌های خاص آن، می‌شود.

او پیشرفت‌ها و ابتکارات هنرمندان ما در پویانمایی در سال های اخیر امیدوارکننده دانست و افزود: اما به لحاظ تکنیک و صنعت پویانمایی عقب ماندگی‌ها و خلاءهایی وجود دارد که جبران این خلأ نیازمند حمایت دستگاه‌های مسئول است.

رییسی تاکید کرد: کارگروه تخصصی پویانمایی در آستان قدس با حضور جمعی از متخصصان و فعالان پویانمایی و هنرهای دیجیتال تشکیل شود تا بستری مناسب برای هدفمندی فعالیت‌ها و توانمندسازی فعالان این حوزه در جهت خلق آثار قوی‌تر و جهانی‌تر در ارتباط با انقلاب باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید