همه آنچه باید در مورد فرزندان علی اکبر ولایتی بدانید

    کد خبر :771258

 چند روزی است که کلیپی ویدیویی از یک گردهمایی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن میهمانان بدون رعایت پوشش و شعائر اسلامی در ترکیه گرد هم آمده اند؛ کلیپی که منتشر کنندگانش به استناد گفته های مجری برنامه عقیده دارند بی ارتباط به فرزندان علی اکبر ولایتی نیست و آنها نیز در این میهمانی حضور دارند.

گفته می شود این مهمانی با عنوان”گرگ وال استریت” و با موضوع سرمایه‌گذاری ساختمانی در تاریخ ۲۶ آذر ماه در هتل شانگریلای استانبول برگزار شده است و پسران علی اکبر ولایتی به نام های محمد و علی اصغر هم به عنوان برج ساز موفق در این مراسم حضور داشته و از آنها تقدیر می شود. 

فیلم منتسب به فرزندان علی اکبر ولایتی

 

به گزارش «بازتاب»، هر چند کلیپ مورد اشاره از سندیت لازم برای تأیید و یا رد حضور فرزندان علی اکبر ولایتی برخوردار نیست، اما همین مسئله باعث شده تا برای بسیاری در این باره سئوالاتی پیش آید. مثل اینکه اساساً فرزندان ولایتی چه کسانی هستند و اکنون به چه کاری مشغولند؟

توضیح اینکه دکتر علی اکبر ولایتی– رئیس هیأت امنای دانشگاه آزد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دو بار ازدواج کرده که بار اول در سال ۱۳۴۸ با مریم خوشنویسان نوه محمدحسین خوشنویسان از استادان برجسته خط ازدواج کرده است.

مریم خوشنویسان همسر ولایتی در سال ۸۳ به علت بیماری و عمل جراحی فوت می‌کند. حاصل این ازدواج سه فرزند پسر به نام های محمد، میثم و علی اصغر و یک فرزند دختر به نام فاطمه است.

ازدواج مجدد وی در سال ۱۳۸۶ با لیلا عنایت بوده که خانه دار است و یک دختر و یک پسر نیز از همسر دومش دارد.

فرزندان علی اکبر ولایتی

ولایتی پیشتر با گفتن سخنانی پیرامون کیفیت مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی و تحریم ها مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت. او طی حرف هایی که درباره مقاومت و شرایط سخت معیشتی بیان شد خطاب به مردم گفت: مانند مردم یمن باشید که لنگ می بندد و نان خشک می خورند و از کشور دفاع کرده و می جنگند.

این گفته های کوتاه کافی بود تا وی و سبک زندگی خانواده اش با انتقادات شدیدی رو به رو شود و به صورت مشخص یکی از مجریان صدا و سیمای کشورمان نیز با انتقاد از این حرف ها اشاره کرد که قرار بود ژاپن اسلامی شویم ولی حالا باید از یمنی ها الگو بگیریم. این مجری سیما خطاب به علی اکبر ولایتی افزود: بر فرض که مردم قبول کردند و قرار شد مثل یمنی ها زندگی کنیم، آیا این تضمین را می دهید که همه مثل هم باشیم؟

علی‌اصغر ولایتی نفر دوم و محمد ولایتی نفر چهارم از راست 

همانطور که اشاره شد بعد از حمله کاربران به علی اکبر ولایتی و پسران در آن زمان، در برخی رسانه ها در فضای مجازی آمده که دو پسران ولایتی به نام های علی اصغر و محمد در کار خانه سازی و برج سازی در شرکتی با نام سیف بنا فعال می باشند که در شمال و تهران و جنوب مشغول برج و خانه سازی هستند.

پسران ولایتی

حالا دوباره انتشار کلیپ مورد اشاره اذهان عمومی را به سمت فرزندان ولایتی و سبک زندگی آنها سوق داده است.

فرزندانی که اطلاعات شفاف و مستند چندانی در مورد آنها در فضای مجازی نیست. با این حال بر اساس بررسی ها محمد دارای دکتری مدرک مدیریت بازرگانی است و هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت پیمانکاری نفت گاز پتروشیمی (سیف بنا) در حال فعالیت است. در شرکت مذکور دیگر فرزند آقای ولایتی یعنی علی اصغر که دارای مدرک مهندسی عمران است، به عنوان رئیس هیأت مدیره فعالیت دارد. آقای ولایتی پیشتر و در سال 1391 شخصاً در گفت و گو با سایت «انتخاب»، تأیید کرده بود که این دو فرزندش به دور از فضای سیاسی در حال انجام کارهای ساختمانی هستند.

در سایت رسمی شرکت سیف نا که مدیریت کلان آن متعلق به محمد و علی اصغر ولایتی است، در مورد فعالیت های این شرکت آمده است: «توسعه زیر ساخت های عمرانی هر کشور عنصری بس مهم در قرارگیری آن کشور در مسیر پیشرفت می باشد. بهمین منظور سنگ بنای شرکت ساختمانی سیف بنا گذاشته شد تا بستری باشد جهت فعالیت های عمرانی دانش آموختگان با انگیزه جوان در کنار تجارب سازده متخصصان این صنعت. از همان ابتدای تاسیس شرکت، هدف اصلی آن فعالیت در عرصه مشاوره ، اجراء ، سرمایه گذاری و فروش در سطوح داخلی و بین المللی تعیین گردید. جدیت ، عظم راسخ و تخصص پرسنل در کنار مدیریت پویا و توانمند راز اصلی موفقیت در اجرای پروژه های شرکت است مصداق آن هم کارنامه موفق شرکت در پروژه های بزرگمهر ، کوثر الهیه ، کاشمر ، شقایق ساری و اسلامشهر می باشد.»

تصویر دسته جمعی از پرسنل و مدیران شرکت سیف بنا

این شرکت در حوزه های ساختمان سازی، راه و ترابری، نفت و میعانات گازی، کاوش های زمینی و تأسیسات برقی و مکانیکی فعالیت دارد.

گفتنی است میثم دیگر پسر آقای ولایتی از همسر اولش نیز رادیولوژی خوانده است و هم اکنون رئیس بخش رادیولوژی مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی اختر است.

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. عبدالله میثمزاده گفت:
    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳

    و لاکن این آقا پسران از رانت پدر استفاده نکرده اند؟

    1. هما گفت:
      موافقم ۱

      هر چی سنگه پیش پای لنگه،به نظرتون دو تا جوون زپرتی چجوری سال ۸۵،سه میلیارد سرمایه‌داشتن؟والا الان که ۱۵ سال از اون تاریخ‌میگذره ما هنوز تونستیم سیصد میلیونم جمع کنیمهر چی پول و سرمایه هست در انحصار خودشون هست ،ما مردم عادی فقط باید سگ دو بزنیم

  2. شهروند ایران گفت:
    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱

    من مانده ام چرا نخبگان این کشور درجا میزنند و اندر خم یه شغل ابرومتد با یه حقوق متوسط هستن و آقازاده های این کشور همه موفق ……!!؟؟؟

  3. یاسمین گفت:
    موافقم ۶
    مخالفم ۱

    ای کاش به احترام این همه جوونی که بخاطر مشکلات معیشتی نمی تونین ازدواج کنن، از خیر ازدواج دوم می گذشتن

دیدگاهتان را بنویسید