روش های حمل و نقل کالا در دنیای امروز

    کد خبر :770486

برای جابه جایی کالا روش های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها ویژگی های خاصی دارند. همه ما به طور کلی با روش های مختلف حمل و نقل آشنایی داریم، اما اگر قصد دارید که در تجارت موفق باشید، باید اطلاعاتی به روز در رابطه با بیمه حمل و نقل کالا، شرکت حمل و نقل ریلی و حمل هوایی بار داشته باشید . از این رو در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم.

 

حمل هوایی بار چه کاربردی دارد؟

در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که هواپیماها بهترین وسیله برای حمل و نقل بار به حساب می آیند. حمل هوایی بار یکی از روش هایی است که طرفدارن خاص خود را دارد و هر ساله افراد و شرکت های مختلفی، بارهای خود را به این روش جابه جا می کنند.

به طور کلی باید بگوییم که حمل هوایی بار مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت. فراموش نکنید که این روش می تواند کمک بسیاری به شما کند، تا به موقع و در زمان مشخص بتوانید مرسولات و کالاهای خود را به مقصد برسانید.

 

 

حمل هوایی بار چه مزیت هایی دارد؟

مزیت های حمل هوایی بار اصلی ترین دلیلی است که افراد بسیاری جذب این روش حمل و نقل شده اند. توجه داشته باشید که در بعضی از موارد شاهد این هستیم که مزیتی خاص، فقط برای این روش وجود دارد و در روش های دیگر شاهد آن نخواهیم بود.

  • مرسولات با سرعت فوق العاده ای به مقصد می رسند. هواپیماها سرعتی 800 کیلومتر بر ساعت دارند و این موضوع باعث می شود که کالای شما در زمان بسیار کوتاهی به مقصد برسد.
  • حمل هوایی بار امنیت بالایی دارد. احتمال بروز خطر برای هواپیما بسیار کمتر است دیگر روش های حمل و نقل است، این موضوع با تحقیق بیان شده است.
  • به حفظ محیط زیست کمک می کنید. از آن جایی که سرعت دریافت مرسولات بالا است، یعنی سوخت کمتری برای این کار استفاده می شود و در نهایت شاهد این هستیم که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می شود.

 

شرکت حمل و نقل ریلی چه وظیفه ای دارد؟

حمل و نقل ریلی یکی از روش هایی است که طرفدارن خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که شرکت های خاصی هستند که خدمات حمل و نقل ریلی را به مشتری های خود ارائه می دهند و به طور کلی باید بگوییم که وظیفه اصلی این شرکت ها رساندن مرسولات به مقصد مورد نظر است. اما در کنار آن خدمات دیگری را هم به مشتری های خود ارائه می دهند.

واگن های مختلفی برای حمل بار وجود دارند. به عنوان مثال در بعضی از موارد شاهد این هستیم که شرکت حمل و نقل ریلی از واگن های مسقف و لبه دار برای جابه جایی بار استفاده می کند. در بعضی از موارد نیز شرکت واگن های بدون سقف را برای جابه جایی کالا در نظر می گیرد. به همین دلیل در رابطه با این خدمات نمی توان اطلاعات دقیقی را بیان کرد، زیرا در هر شرکت تفاوت هایی با دیگری وجود دارد.

 

 

در انتخاب شرکت حمل و نقل ریلی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

  • اعتبار

در حقیقت شرکتی که برای حمل و نقل ریلی انتخاب می کنید. باید معتبر باشد؛ یعنی به ثبت رسیده باشد. به شما توصیه می کنیم که به این موضوع توجهی خاص داشته باشید.

  • تجربه

یک شرکت حمل و نقل باید تجربه کافی در جابه جایی بار را داشته باشد. در بعضی از موارد شاهد این هستیم که انتخاب روش مناسب حمل و نقل اهمیت بسیاری دارد. در این حالت اگر شرکت مورد نظر شما تجربه قابل قبولی داشته باشد، طبیعتا انتخاب های بهتری هم خواهد داشت.

  • خدمات با کیفیت

هر شرکتی باید خدماتی با کیفیتی را به مشتری های خود ارائه دهد. در غیر این صورت مشتری از آن شرکت رضایت کافی نداشته و برای بار بعدی آن را انتخاب نخواهد کرد.

  • هزینه مناسب

شرکتی را برای حمل و نقل ریلی خود انتخاب کنید که هزینه دریافتی آن متناسب با خدماتی باشد که ارائه می دهد. طبیعتا خدمات با کیفیت، هزینه بیشتری هم خواهند داشت. البته این هزینه ها باید از قوانینی خاص تبعیت کنند.

 

بیمه حمل و نقل کالا به چه معنی است؟

بسیاری از مخاطب های این مطلب کم و بیش با مفهوم و معنی بیمه حمل و نقل کالا آشنایی دارند. اما برای آگاهی بیشتر در رابطه با این موضوع، در ادامه هم توضیحاتی را در رابطه با این بیمه نامه بیان خواهیم کرد، تا ابهامی برای مخاطب وجود نداشته باشد.

در هنگام حمل و نقل و جابه جایی بار (مرسوله یا کالا) امکان بروز خطرات و آسیب هایی برای آن وجود دارد. به عنوان مثال تصور کنید که بار شما توسط کامیون حمل می شود و این کامیون در بین راه تصادف می کند. در این حالت خسارت بسیاری به شما وارد خواهد شد. اما نگران نباشید! بیمه حمل و نقل به کمک شما می آید و قسمتی یا حتی کل خسارت وارد شده را به شما پرداخت می کند.

 

چرا باید بیمه حمل و نقل کالا را جدی بگیریم؟

تا به حال بارها این جمله را شنیده ایم که حادثه خبر نمی کند، اما به چه میزان آن را جدی گرفته ایم؟! برای بیمه حمل و نقل کالا باید مبلغ بسیار کمی را پرداخت کنیم که هر کسی توان پرداخت آن را دارد.

این در حالی است که در صورت بروز خسارتی برای بار شما، ضرر مالی بسیاری را متحمل خواهید شد و در حالت کلی بسیاری از افراد توان مقابله با این خسارت را ندارند و ضررهای بسیاری عاید آن ها می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که بیمه حمل و نقل بار را جدی بگیرید.

اگر برای بیمه حمل و نقل کالا، شرکت حمل و نقل ریلی و حمل هوایی بار به خدماتی با کیفیت و مقرون به صرفه نیاز دارید، هم اکنون با کارشناس های لتکا تماس بگیرید.

 

برگرفته از سایت https://www.bluelotka.com/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید