بازتاب ایران؛

بی‌بی‌سی: نفتکش ایرانی عامل آلودگی در ساحل اسرائیل است/اورشلیم پست: اجازه نمی دهیم روحانیون ما را از نقشه محو کنند/ گاردین: آژانس بین المللی سد راه گفتگوی ایران با آمریکا است/  پالیتیکو: ایران مسئول حمله موشکی به عراق است

    کد خبر :790402

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌های کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر دهمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون نفتکش ایرانی عامل آلودگی در ساحل اسرائیل، ما اجازه نمی دهیم روحانیون ما را از نقشه محو کنند، ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای سد راه گفتگو با آمریکا، گروه های مورد حمایت ایران مسئول حمله موشکی به عراق، موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری بی‌بی‌سی، روزنامه اورشلیم پست، روزنامه گاردین، خبرگزاری پالیتیکو، که با تأکید بر موضوعاتی چون نفتکش ایرانی عامل آلودگی در ساحل اسرائیل، ما اجازه نمی دهیم روحانیون ما را از نقشه محو کنند، ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای سد راه گفتگو با آمریکا، گروه های مورد حمایت ایران مسئول حمله موشکی به عراق، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

بی‌بی‌سی؛ نفتکش ایرانی عامل آلودگی در ساحل اسرائیل است

اخیراً در سواحل اسرائیل یک کله در آب های ساحلی دیده شده است. به گفته برخی از کارشناسان عامل آلودگی مواد نفتی است.

خبرگزاری بی‌بی‌سی در مطلبی با تیتر « نفتکش ایرانی عامل آلودگی در ساحل اسرائیل» در تحلیل مسئله آلودگی در سواحل اسرائیل نوشت: وزیر حفاظت از محیط زیست اسرائیل به یک نفتکش ایرانی مشکوک است و آن را عامل احتمالی آلودگی نفتی در سواحل اسرائیل می داند.

برخی کارشناسان معتقد هستند این آلودگی می تواند در اثر طوفان از کف دریا بالا آمده باشد. و مربوط به یک آلودگی قدیمی باشد.

این خبرگزاری این طور نتیجه می گیرد که اگر این آلودگی توسط نفتکش ایرانی تولید شده باشد. نمی توان آن را یک حرکت عمدی دانست.

اورشلیم پست؛ اجازه نمی دهیم روحانیون ما را از نقشه محو کنند

طرح مسئله محو اسرائیل از منطقه سیاستی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده و به آن معتقد است.

روزنامه اورشلیم پست در مطلبی با تیتر « ما اجازه نمی دهیم روحانیون ما را از نقشه محو کنند» درباره اختلافات و درگیری های ایران و اسرائیل نوشت: نتانیاهو: روز پنج شنبه در مصاحبه با فاکس نیوز قول داد که اجازه ندهد جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را از نقشه پاک کند.

در ادامه نتانیاهو مخالفت خود از بازگشت بایدن به برجام را به زبان آورد.

این روزنامه این طور نتیجه می گیرد که اسرائیل دوست آمریکا است و رابطه بایدن و نتانیاهو یک رابطه طولانی است. دوستان نزدیک هم می توانند با یکدیگر اختلافات کوچک داشته باشند.

گاردین؛ آژانس بین المللی سد راه گفتگوی ایران با آمریکا است

گفتگوهای احتمالی ایران و ایالات متحده یک مسئله پیچیده و دارای سدهای فراوانی در راه خود است. از جمله این مسائل مواضع آژانس بین المللی انرژی هسته ای است.

روزنامه گاردین در مطلبی با تیتر « ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای سد راه گفتگو با آمریکا» درباره مسئله هسته ای و گفتگوهای ایران و آمریکا نوشت: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای ادعا کرد بازرسان این سازمان ابهاماتی دارند که ایران نتوانسته به آن ها پاسخ های معتبری بدهد.

این روزنامه نتیجه می گیرد که ایران ممکن است. در سایت های اعلام نشده اقدام به غنی سازی و فعالیت های غیرقانونی کرده باشد.

پالیتیکو؛ ایران مسئول حمله موشکی به عراق است

پایگاه ها و نیروهای ایالات متحده در عراق در هفته های جاری مورد حمله پیاپی قرار گرفته اند. گمانه زنی ها درباره عوامل این حمله ها در رسانه های منطقه و جهان جاری است.

خبرگزاری پالیتیکودر مطلبی با تیتر « گروه های مورد حمایت ایران مسئول حمله موشکی به عراق» درباره عوامل حمله به پایگاه ایالات متحده نوشت: مقامات آمریکایی و عراقی معتقدند یک گروه تحت حمایت ایران مسئول حمله روز چهارشنبه به پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی است.

تحقیقات درباره حمله به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار غربی ادامه دارد.

این خبرگزاری این طور نتیجه گرفت که اگرچه تحقیقات ادامه دارد اما مقامات آگاه می گویند گروه کتائب‌حزب‌الله که یک گروه وابسته به ایران است. این حمله را انجام داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید