با سابقه ترین آموزشگاه ایتالیایی

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵
    کد خبر :751989

چند سالی است که مهاجرت به ایتالیا بر سر زبان ها افتاده است. مهاجرت به ایتالیا بیش از هر چیز دیگر با اهداف تحصیلی صورت می گیرد، با این حال توسعه کسب و کار و اقامت در این کشور نیز از مهم ترین اهداف مهاجرت به ایتالیا است. افزایش جمعیت ایرانیان مقیم ایتالیا نیز یکی دیگر از مهم ترین علل گرایش اغلب ایرانیان به تحصیل، کار و ادامه زندگی در این کشور است.

از تمامی این موارد که بگذریم، مهاجرت و اقامت در کشور ایتالیا با تسلط بر این زبان امکان پذیر است. این زبان در سطح مبتدی، مقدماتی، متوسط و پیشرفته آموزش داده می شود و در مقایسه با زبان هایی همچون زبان نروژی، پرتغالی، هلندی و مواردی از این دست، شرایط آموزشی مطلوب تری دارد.

اهمیت زبان ایتالیایی

کشور ایتالیا با نام رسمی جمهوری ایتالیا شناخته می شود در بخش جنوبی قاره اروپا واقع شده است. ایتالیا یکی از بزرگترین قدرت های اقتصاد در سطح جهان بوده و توسعه همه جانبه ای را در قرن بیست و یکم تجربه کرده است. این کشور برای پاسخ به نیاز جامعه خود به نیروی فعال، میلیون ها مهاجر غیر اروپایی را طی سالیان اخیر پذیرفته است و از این طریق سعی می کند فرصت های شغلی را تکمیل کند.

اهمیت کشور ایتالیا و زبان ایتالیایی به این امر محدود نمی شود. این کشور در زمره 8 کشور برتر در زمینه تولیدات صنعتی قرار دارد و بسیاری از صنایع تولید شده در این کشور شهرت جهانی دارند. ناگفته نماند که در نظام سرمایه داری نیز جایگاه ویژه ای داشته و این مورد در کنار صدها مورد ویژه و خارق العاده از این کشور، یک مقصد مهاجرتی خاص ساخته است.

ویژگی های زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی همانند دیگر زبان های خانواده رومی، ریشه لاتین دارد و شباهت بسیار زیادی با برخی از زبان های اروپا همچون انگلیسی دارد. تعداد افرادی که به زبان ایتالیایی تکلم می کنند بیش از 85 میلیون نفر هستند و این افراد ممکن است زبان ایتالیایی را به عنوان زبان دوم برگزیده باشند و یا اینکه زبان ایتالیایی زبان مادری آن ها باشد.

علاوه بر کشور ایتالیا، این زبان به عنوان زبان غیر رسمی مناطقی مانند سن مارینو، سوئیس، اسلوونی و واتیکان سیتی نیز انتخاب شده است. البته این زبان صرفا به قاره اروپا ختم نمی شود و در آرژانتین و ایالت متحده آمریکا نیز یکی از زبان های رایج به شمار می رود. زبان ایتالیایی در جدول محبوب ترین زبان های غیر انگلیسی، رتبه پنجم را دارد و اغلب افراد ادعا می کنند تسلط بر آن کار دشواری نیست.

 

این زبان پس از زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی، پنجمین زبان محبوب جهان برای یادگیری است که در کشور آمریکا رتبه چهارم را دارد. این زبان دارای 21 حرف است و به عنوان یک زبان موزیکال شناخته می شود.

فرصت های شغلی با یادگیری زبان ایتالیایی

امکان یافتن شغل در ایتالیا با ورود به دهه سوم قرن بیست و یکم رو به کاهش است، با این حال همچنان فضای مناسب جهت اشتغال افرادی که به چند زبان مسلط هستند وجود دارد. در این کشور افرادی که در زمینه های ذیل مهارت دارند و یا مدرک معتبر را ارائه کنند بیش از دیگران موقعیت شغلی دریافت می کنند.

این موارد عبارتند از:

1. حسابدار

2. معمار

3. مکانیک

4. مترجم

5. مدیر پروژه

6. سرآشپز

بله! درست متوجه شدید؛ آشپزی یکی از برترین مشاغل موجود در کشور ایتالیاست و بازار رقابتی بسیار شدیدی در این خصوص وجود دارد. ایتالیا به کشور غذاهای خوشمزه معروف است و افرادی که مهارت بسیاری در تهیه غذاهای فست فودی دارند، می توانند در این کشور موقعیت بسیار زیادی به دست آورند.

شاید قصد شما از یادگیری زبان ایتالیایی، مهاجرت و اقامت در این کشور نباشد. در این خصوص می توانید به ترجمه متون ایتالیایی پرداخته و حتی به صورت دورکاری کسب درآمد کنید. صنعت گردشگری نیز فضای مناسبی جهت استخدام مترجمان همزمان برای تمامی زبان ها فراهم نموده است.

یادگیری زبان ایتالیایی؛ فرصتی مناسب برای تحصیل

کشور ایتالیا در زمره یکی از برترین کشورهای اروپا و جهان از لحاظ نظام تحصیلی به شمار می رود. این کشور  برای دانشجویانی که تمایل دارند در ایتالیا تحصیل کنند شرایطی فراهم نموده است که هزینه های تحصیل توسط دولت پرداخت شود. در حال حاضر امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان فراهم شده است.

متقاضیان علم و دانش در ایتالیا می توانند کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند و با توجه به دریافت این کمک هزینه، بخش عمده ایی از هزینه شهریه های دانشگاه و حتی هزینه های زندگی دانشجویی را پرداخت کنند. مهم ترین دانشگاه های ایتالیا که امکان دریافت بورسیه را نیز فراهم نموده اند عبارتند از:

• دانشگاه پایا

• دانشگاه ITN

• دانشگاه PIEDMONT

• دانشگاه GRAN SASSO

آموزش زبان ایتالیایی در ایران

یکی از بهترین موسسات ایران در زمینه آموزش زبان ایتالیایی، موسسه گات است. آموزشگاه زبان ایتالیایی در موسسه گات با کیفیت بسیار بالایی فعالیت می کند و سعی دارد تمامی مواردی که با افزایش سرعت یادگیری و کیفیت مطلوب یادگیری همراه باشند را در زمره ابزارهای آموزشی خود قرار دهد.

دوره های زبان ایتالیایی در موسسه زبان گات به دو صورت حضوری و آنلاین صورت می گیرد. هر دوی این دوره ها شامل دسته های خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی هستند. امکان آموزش پیشرفته و ترمیک نیز وجود دارد. انتخاب هر کدام از این ها، به سلیقه و بودجه زبان آموز بستگی دارد.

جهت شرکت در کلاس ها، باید ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. اگر هیچ گونه آشنایی با زبان ایتالیایی ندارید میتوانید بدون آزمون تعیین سطح در دوره های مقدماتی ثبت نام کنید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید