افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

    کد خبر :535660

این بار نوبت چین است که با تحریم های جدید ترامپ روبرو شود. اما این اقدام هم بر رشد قیمت های جهانی نفت اثرگذار است. نفت برنت در معاملات روز جمعه مجددا در کانال ۷۰ دلاری احیا شد.

اقتصادآنلاین- قیمت نفت در نخستین معاملات روز جمعه در بازارهای جهانی افزایش یافت. پس از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده در هفته های گذشته لغو معافیت های تحریمی ایران را اعلام کرد، قیمت ها در بازارهای جهانی از یک رشد قابل توجه برخوردار شدند.

اگرچه تلاش ترامپ با همدستی سعودی ها و اماراتی ها، منجر به کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی شد، اما اشتهای ترامپ به بازی قدرت و سیاست در عرصه جهانی سیری ناپذیر است. این بار نوبت چین است که با تحریم های جدید ترامپ روبرو شود. اما این اقدام هم بر رشد قیمت های جهانی نفت اثرگذار است. نفت برنت که در روزهای گذشته به کانال 60 دلاری رفته بود، مجددا و پس از اعلام افزایش تعرفه کالاهای چینی در کانال 70دلاری احیا شد.

افزایش تعرفه 200 میلیارد دلاری کالاهای چینی از سوی ایالات متحده باعث شد تا قیمت نفت طی یک روز گدشته یک درصد رشد داشته باشد.

نفت وست تگزاس، در آخرین معالات روز جمعه، 62 دلار و 9 سنت معامله شده است. نفت خام برنت نیز که در روزهای گذشته در محدود 69 دلاری خرید و فروش می شد، با قیمت 70 دلار و 72 سنت معامله شد.

نفت

نفت

نفت

تحلیل گران معتقدند، قیمت نفت در بازارهای جهانی همگام با تصمیمات ترامپ و تغییر تعرفه ها رشد خواهد کرد. ادوراد موسا، تحلیلگر ارشد بازار به سی ان بی سی گفته است: قیمت نفت در بازارهای جهانی با اعمال تعرفه های جدید از سوی آمریکا حرکت خواهد کرد.

سی ان بی سی در گزارش خود نوشته است: “شکست مذاکرات تجاری بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان، بر تقاضای نفت اثرگذار خواهد بود. براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی دو کشور در مجموع 34 درصد مصرف جهانی نفت را در سه ماهه نخست سال 2019 به خود اختصاص داده اند.

نگرانی درباره افزایش عرضه نفت که تاثیر بالقوه ای بر تقاضا خواهد گذاشت، در هفته گذشته منجر به کاهش قیمت ها شد. اگرچه تلاش اوپک و متحدانش در حفظ تعادل بازار و کاهش موجودی جهانی، پشتیبان خوبی برای قیمت ها است.

از سویی پیش بینی کلی در سال 2019، افزایش تقاضای نفت در جهان را نشان می دهد. آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان داد که تقاضا برای نفت طی دو سال آینده افزایش خواهد یافت، آژانس این افزایش تقاضا در سال 2019 را یک میلیون و 400هزار بشکه و در سال 2020، 1میلیون و 500هزار بشکه پیش بینی کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید