‍‍‍ بازداشت همسر معاون رئیس جمهور زیمباوه

    کد خبر :661610

زمان بازداشت همسر معاون رئیس‌جمهور زیمباوه تعجب برانگیز است. رسانه‌های محلی دو هفته قبل از تصمیم جدایی او از همسرش خبر داده بودند.

 

کمیسیون مبارزه با فساد در زیمباوه (ZACC) از دستگیری همسر معاون رئیس‌جمهور به دلیل فساد مالی خبر داد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز،‌ همسر “کنستانتینو چیونگا” معاون رئیس جمهور زیمباوه به اتهام نقض مقررات کنترل ارز، پول‌شویی و کلاهبرداری دستگیر شد.

 

“جان ماکامور”‌ سخنگوی کمیسیون مبارزه با فساد در زیمباوه در این باره گفت: “ماری موبایوا”‌ در روز شنبه دستگیر شد و روز دوشنبه برای رسیدگی در دادگاه حاضر خواهد شد. او از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

 

“امرسون منانگاگوا” رئیس جمهور “کمیسیون مبارزه با فساد زیمباوه” را در سال جاری میلادی تشکیل داد. این کمیسیون برای ایجاد شفافیت و مبارزه در سطوح بالا حاکمیت تحت فشار است. براساس برآوردهای سازمان شفافیت بین‌الملل فساد زیمباوه هر ساله بیش از یک میلیارد دلار برای این کشور هزینه دارد.

 

اسناد غیر رسمی که توسط رویترز دیده شده، بیانگر انتقال بیش از 919 هزار دلار آمریکا تحت عنوان “واردات کالا” توسط خانم “موبایوا”‌ به آفریقای جنوبی است. ادعایی که وی پیش از این رد کرده است.

 

به گزارش رویترز، زمان بازداشت همسر معاون رئیس‌جمهور زیمباوه تعجب برانگیز است. رسانه‌های محلی دو هفته قبل از تصمیم جدایی او از همسرش خبر داده بودند.

 

“ماری موبایوا” همسر معاون رئیس جمهور زیمباوه به اتهام فساد مالی دستگیر شده است

 

کمیسیون مبارزه با فساد در زیمباوه همسر معاون رئیس جمهور را به فریب کاری در اخذ گواهی ازدواج از همسرش متهم کرد. این خانم متهم است که در هنگام بیماری همسرش در اوایل سال جاری و بدون رضایت وی گواهی ازدواجش را گرفته است.

 

این زوج در سال 2011 و تحت قوانین عرفی زیمباوه ازدواج کردند و 2 فرزند دارند.

 

“ماری موبایوا” همسر معاون رئیس جمهور زیمباوه همسرش را برای دریافت گواهی ازدواج فریب داده است- او قصد جدایی از همسرش را داشت

 

 

کنستانتینو چیونگا در ماه نوامبر پس از 4 ماه درمان پزشکی در چین به زیمباوه بازگشت. او دچار ناراحتی “انسداد مری”‌ است. از آن زمان تا کنون خانم “موبایوا” در محافل عمومی با همسرش دیده نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید