۷ نشانه که خبر از کمبود منیزیم در بدن می‌دهند

    کد خبر :856567
۷ نشانه که خبر از کمبود منیزیم در بدن می‌دهند

علل کمبود منیزیم از رژیم غذایی نامناسب تا از دست دادن منیزیم از بدن متغیر است. در این مطلب به چند دلیل که می‌تواند نشانه کمبود منیزیم در بدن باشد، اشاره شده است.

علائم کمبود منیزیم که به هیپومنیزیمی نیز معروف است معمولا پدیدار نمی‌شوند تا زمانی که سطح این عنصر در بدن شما به شدت پایین بیاید. علل کمبود منیزیم از رژیم غذایی نامناسب تا از دست دادن منیزیم از بدن متغیر است.

مشکلات مربوط به کاهش منیزیم شامل دیابت، جذب پایین، اسهال مزمن، بیماری سلیاک و سندرم استخوان گرسنه است. افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند نیز در معرض خطر بالاتر ابتلا به کمبود منیزیم هستند. در این مطلب با ۷ نشانه کمبود منیزیم آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

۱. گرفتگی عضلات

گرفتگی و گرفتگی عضلات از علائم کمبود منیزیم است. در بدترین حالت، این کمبود حتی ممکن است باعث تشنج شود. دانشمندان معتقدند این علائم ناشی از جریان بیشتر کلسیم در سلول‌های عصبی است که باعث تحریک بیش از حد اعصاب ماهیچه می‌شود.

در حالی که مکمل‌ها ممکن است به تسکین گرفتگی و گرفتگی عضلات در افراد مبتلا به کمبود منیزیم کمک کنند، یک مطالعه به این نتیجه رسید که مکمل منیزیم یک درمان موثر برای گرفتگی عضلات در افراد مسن نیست. مطالعات بیشتر در گروه‌های دیگر مورد نیاز است.

همچنین به خاطر داشته باشید که گرفتگی‌های غیر ارادی ماهیچه‌ها ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال، استرس یا کافئین زیاد ممکن است باعث ایجاد آن‌ها شود. این حالت همچنین ممکن است عوارض جانبی برخی داروها یا علامت بیماری عصبی مانند بیماری نورون حرکتی باشد.

۲. اختلالات سلامت روان

اختلالات سلامت روان یکی دیگر از پیامدهای احتمالی کمبود منیزیم است. این اختلالات شامل بی توجهی و فقدان احساسات است که با بی حسی ذهنی یا عدم احساس مشخص می‌شود. کمبود شدید حتی ممکن است منجر به هذیان و کما شود.

علاوه بر این، مطالعات مشاهده‌ای سطح پایین منیزیم را با افزایش خطر ابتلا به افسردگی ارتباط داده‌اند.

دانشمندان همچنین حدس می‌زنند که کمبود منیزیم ممکن است باعث ایجاد اضطراب شود، اما شواهد مستقیم به دست نیامده‌ است.

به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که کمبود منیزیم ممکن است باعث اختلال عملکرد عصبی شود و اختلالات سلامت روان را در برخی افراد افزایش دهد.

۳. علائم کمبود منیزیم؛ پوکی استخوان

پوکی استخوان اختلال زاست که با ضعف استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی استخوان مشخص می‌شود.

عوامل متعددی بر افزایش ریسک ابتلا به پوکی استخوان تاثیر می‌گذارد. این موارد عبارتند از:

سالخوردگی
ورزش نکردن
دریافت کمِ ویتامین D و K از طریق رژیم غذایی

جالب اینجاست که کمبود منیزیم نیز یک عامل خطر برای پوکی استخوان است. این کمبود ممکن است به طور مستقیم استخوان‌ها را تضعیف کند، اما سطح کلسیم خون را که اصلی‌ترین ساختار استخوان است، کاهش می‌دهد. بد نیست بدانید این مواد غذایی نیز عامل پوکی استخوان هستند.

۴. علائم کمبود منیزیم؛ خستگی و ضعف عضلانی

خستگی، اختلالی که با خستگی یا ضعف جسمی یا روحی مشخص می‌شود، یکی دیگر از علائم کمبود منیزیم است.

به خاطر داشته باشید که همه گاهی خسته می‌شود. به طور معمول، این بدان معناست که شما نیاز به استراحت دارید. با این حال، خستگی شدید یا مداوم ممکن است نشانه یک مشکل باشد. به علاوه، خستگی می‌تواند به این ۹ دلیل نیز رخ بدهد.

یکی دیگر از علائم مشخص کمبود منیزیم ضعف عضلانی است که به عنوان میاستنی نیز شناخته می‌شود.

دانشمندان بر این باورند که این ضعف در اثر از دست دادن پتاسیم در سلول‌های ماهیچه‌ای ایجاد می‌شود، وضعیتی که با کمبود منیزیم همراه است.

۵. فشار خون بالا

مطالعات روی حیوانات نشان می‌دهد که کمبود منیزیم ممکن است فشار خون را افزایش دهد؛ و چنانچه احتمالا می‌دانید فشار خون بالا یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی است.

در حالی که شواهد مستقیم در انسان وجود ندارد، چندین مطالعه مشاهده‌ای نشان می‌دهد که سطوح پایین منیزیم یا رژیم غذایی ضعیف ممکن است فشار خون را افزایش دهد.

چندین مطالعه به این نتیجه رسیده اند که مکمل‌های منیزیم ممکن است فشار خون را کاهش دهد، به ویژه در بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا.

به بیان ساده، کمبود منیزیم ممکن است فشار خون را افزایش دهد، که به نوبه خود خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. با این وجود، قبل از اینکه نقش آن کاملاً مشخص شود، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

۶. علائم کمبود منیزیم؛ آسم

گاهی اوقات کمبود منیزیم در افراد مبتلا به آسم شدید مشاهده می‌شود. علاوه بر این، سطح منیزیم در افراد مبتلا به آسم کمتر از افرادی است که این بیماری را ندارند.

محققان معتقدند کمبود منیزیم ممکن است باعث تجمع کلسیم در عضلات پوشاننده مجاری هوایی ریه‌ها شود. این امر باعث تنگ شدن مجاری تنفسی شده، تنفس را دشوارتر می‌کند.

به طور خلاصه، دانشمندان معتقدند آسم شدید ممکن است علامت کمبود منیزیم در برخی افراد باشد، اما برای بررسی نقش آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

۷. ضربان قلب نامنظم

آریتمی قلب یا نامنظم شدن ضربان قلب یکی از جدی‌ترین علائم کمبود منیزیم است.

علائم آریتمی در اکثر موارد خفیف است. اغلب، هیچ نشانه‌ای ندارد. با این حال، در برخی افراد، ممکن است باعث تپش قلب شود، که مکث بین ضربان قلب است.

سایر علائم احتمالی آریتمی عبارتند از:

سبکی سر
تنگی نفس
درد قفسه سینه
غش کردن
در شدیدترین موارد، آریتمی ممکن است خطر سکته مغزی یا نارسایی قلبی را افزایش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دانشمندان معتقدند که عدم تعادل سطح پتاسیم داخل و خارج از سلول‌های عضله قلب می‌تواند مقصر باشد، یک وضعیت مرتبط با کمبود منیزیم. افرادی که تزریق منیزیم انجام داده‌اند، بهبود عملکرد قلب را تجربه کرده‌اند. مکمل منیزیم همچنین ممکن است به کاهش علائم در برخی از افراد مبتلا به آریتمی کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید