جدیدترین اخبار
18 شهریور 1400 ساعت 09:43 پزشکی و سلامت کد خبر :843521
برای چاپ کلیک کنید

۷ ماده غذایی موثر در جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها

۷ ماده غذایی موثر در جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها

ریزش مو بر اثر برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های خودایمنی، دیابت، کمبود ویتامین، استرس و حتی کمبود خواب، اختلالی شایع است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که امکان بازگشت موهای ریخته شده از طریق تغییرات در رژیم غذایی میسر است. در اینجا ۷ ماده غذایی موثر در رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش مو بیشتر معرفی شده است:

ماهی سالمون:

شما برای تقویت موهای موجود رشد رشته‌های جدید نیاز به دریافت پروتئین کافی دارید. پروتئین برای تولید کراتین که جزء کلیدی ساختار مو است، ضروری است. یک انتخاب هوشمندانه می‌تواند مصرف پروتئین‌های دریایی مانند ماهی باشد آنهم به لطف وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین‌ها.

عسل:

مصرف عسل چه به صورت خوراکی و چه به عنوان یک درمان موضعی، می‌تواند نازک شدن موها را بهبود ببخشد. در مطالعات مشخص شده که بیماران مبتلا به درماتیت سبورئیک که پوسته پوسته شدن، خارش و از دست دادن مو را تجربه می‌کنند، استفاده از مخلوط آب و عسل برای ۴ بار در هفته منجر به بهبود ریزش مو خواهد شد.

آجیل و دانه‌ها:

بادام، پسته و دیگر انواع آجیل برای جلوگیری از ریزش موهای شما مفید است. نه تنها حاوی امگا سه هستند بلکه حاوی مقدار زیادی زینک هستند که برای موهای شما مفید است. علاوه بر این، آجیل باعث درخشندگی و ضخامت بیشتر موها می‌شود و سرشار از سلنیوم است. (سلنیوم نوعی ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر است).

اسفناج:

مطالعات نشان داده که زنان مبتلا به ریزش مو، دارای سطوح پایین‌تر آهن و ویتامین D ۲هستند. در این میان غذاهای غنی از آهن و ویتامین ث مانند اسفناج برای پیشگیری از مو بسیار مفید است. اسفناج برای تولید سبوم ضروری است. سبوم یک نوع ماده چرب است که از طریق غده‌های مو ترشح می‌شود و در واقع نوعی نرم کننده طبیعی موی سر محسوب می‌شود.

میوه‌های حاوی ویتامین سی:

بهتر است میوه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین سی باشند چرا که از ریزش موهای شما جلوگیری می‌کنند. پرتقال، توت فرنگی، کیوی و طالبی جزء این میوه‌ها هستند. ویتامین سی به عنوان آنتی‌اکسیدان از پوست و مو محافظت می‌کند. این ویتامین همچنین برای جذب آهن، ماده دیگری که برای جلوگیری از ریزش موها ضروری است، لازم است.

میگو:

میگو و دیگر مواد غذایی حاوی زینک برای جلوگیری از ریزش مو ضروری است. البته جذب زینک بیش از حد نیز موجب ریزش موها می‌شود، زیرا میزان تستوسترون تولیدی بدن را افزایش می‌دهد. میزان زینکی میزان نیاز روزانه به زینک ۱۱ میلی گرم است. اگر به این میزان استفاده شود از ریزش موها جلوگیری می‌شود.

تخم مرغ:

اگر گیاهخوار هستید و به دنبال غذاهایی پروتئین‌دار برای تقویت موهایتان هستید، تخم مرغ و محصولات لبنی حاوی منابع غذایی کافی برای موهای شما هستند. به دنبال مواد لبنی کم‌چرب مانند شیر و ماست کم‌چرب باشید.

ایرنا

روی خط خبر

  • ۷۰۰ هزار دُز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شد
  • مدیرعامل جدید بانک تجارت منصوب شد
  • کارگران هفت‌تپه بیمه تکمیلی می‌شوند
  • دیدار رئیس مجلس با مراجع عظام تقلید
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه
  • قاضی‌زاده دستور برکناری مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را صادر کرد
  • نشست سران اتحادیه اروپا آغاز شد
  • بنزین 14 هزار تومانی هم تکذیب شد
  • نتایج تحقیقات مجلس از ماجرای گم شدن پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای
  • فروش گوشی‌های سامسونگ در روسیه ممنوع شد
  • فرمان پوتین در تعطیلی یک هفته‌ای روسیه
  • جاماندگان سهام عدالت تا ۲ هفته آینده تعیین و تکلیف می‌شوند
  • انگلیس به اوکراین سلاح می‌فروشد
  • ریزش در محور هراز/ احتمال ریزش و سقوط سنگ در محورها وجود دارد
  • ارزش سهام عدالت در هفته آخر مهر ماه هم کاهشی بود
  • رئیسی: دنبال کلنگ زدن طرح‌ها و پروژه‌های جدید نیستیم
  • افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه ؛ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
  • طوفان حاره‌ای در سیستان و بلوچستان ۴۰۵ میلیارد تومان خسارت بر جا گذاشت
  • محسن هاشمی‌رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران شد
  • دستگیری اعضای شبکه 15 نفره موساد در ترکیه
  • قیمت خودرو در بازار آزاد؛ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
  • ربات هنرمند در مصر بازداشت شد
  • ۲ کودک در آتش‌سوزی سوسنگرد جان باختند
  • رانندگان ایرانی بازداشت شده در آذربایجان آزاد شدند
  • آژانس به اعمال فشار بر ایران ادامه دهد
  • “طبیعت” بالاخره خاموش شد
  • واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا ۲۹ مهر/اینفوگرافیک
  • «قهرمان» نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار شد
  • گنجینه شعبه بانک مرکزی عراق کشف شد!/فیلم
  • نرخ رسمی‌یورو و ۲۵ ارز دیگر افزایش یافت؛ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
  • 11 مهر