گوگل مشغول توسعه فناوری هوش مصنوعی برای چراغ های راهنمایی

    کد خبر :851224

چراغ‌های راهنمایی به مدیریت بهتر جریان ترافیک کمک می‌کنند؛ اما این ایده لزوما بیش‌ترین سازگاری را با محیط زیست ندارد. به بیان دقیق‌تر با قرمز شدن چراغ راهنما، خودروها پشت آن متوقف می‌شوند؛ در حالی‌که موتور روشن آن‌ها مشغول مصرف سوخت بوده و خودروها منتظر سبز شدن چراغ راهنما هستند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداراین پدیده بدان معناست که خودروها به‌صورت کاملا بی‌دلیل مشغول مصرف سوخت هستند؛ وضعیتی که به آلودگی هوا دامن خواهد زد. با این‌حال گوگل تصمیم به انجام یک آزمایش ویژه در کشور اسرائیل گرفته است.

در این آزمایش گوگل تلاش می‌کند تا با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی و مطالعه و مشاهده جریان ترافیک، عملکرد چراغ‌های راهنمایی را به شکل مطلوب‌تری زمان‌بندی نموده و بهره‌وری عملکرد آن‌ها را ارتقاء دهد.

بر اساس برنامه آزمایشی که در اسرائیل و با همکاری شهرداری‌های حیفا، بیرشوا و اداره راه ملی این کشور اجرا شده است؛ کمپانی آمریکایی ادعا می‌کند که استفاده از فناوری هوش مصنوعی موجب کاهش 10 الی 20 درصدی میزان مصرف سوخت و زمان تاخیر در تقاطع‌ها شده است. این موضوع به نوعی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا چنان‌چه یک خودرو بدون نیاز به توقف مسیر نقطه A تا B را طی نماید؛ در این‌صورت میزان مصرف سوخت به لحاظ تئوری کاهش خواهد یافت.

البته استفاده از خودروهای کاملا برقی این مشکل را برطرف خواهد کرد. اما تا زمانی که کل جمعیت جهان به‌صورت 100 درصدی از خودروهای برقی استفاده نمایند؛ خودروهای مجهز به سوخت فسیلی کماکان تا آینده‌ای قابل پیش‌بینی به‌کار گرفته خواهند شد. گوگل اعلام کرده که اکنون این شرکت قصد دارد تا سیستم ابتکاری خود را در شهر ریودوژانیرو مورد آزمایش قرار دهد. همچنین مذاکرات گوگل با سایر شهرهای جهان نیز در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید