گوشی وان پلاس ۸ پرو چه مشخصات و قیمتی دارد؟/عکس

    کد خبر :706887

وان پلاس ۸ پرو و وان پلاس ۸ با پردازنده‌ی مرکزی پرقدرت، حافظه‌ی ذخیره‌سازی مناسب و دوربین توانمند سرانجام از راه رسیدند تا نفسی تازه به بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا بدمند.

وان‌پلاس از مدت‌ها پیش با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده بود که قصد دارد با برگزاری مراسمی آنلاین در روز ۲۶ فروردین، جدیدترین دستاوردهایش را در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند در معرض دید قرار دهد. مراسم ویژه‌ی چینی‌ها سرانجام برگزار شد تا شاهد رونمایی رسمی وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو (OnePlus ۸ Pro) باشیم؛ این دو گوشی وان‌پلاس سخت‌افزاری قدرتمند دارند، از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند و با ظاهری مدرن در پی به‌چالش‌کشیدن بزرگان بازار هستند.

بسیاری از کاربران، گوشی‌های هوشمند ساخته‌شده توسط وان‌پلاس را «قاتل پرچمداران» می‌نامند؛ زیرا این گوشی‌ها ضمن داشتن مشخصاتی در حد و اندازه‌ی بهترین گوشی‌های بازار، با قیمتی به‌نسبت پایین‌تر از آن‌ها روانه‌ی بازار می‌شوند. نگاهی کلی به مشخصات وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو نیز قدرت بالای این گوشی‌ها را به ما نشان می‌دهد؛ اما ظاهرا هزینه‌های تولیدی گوشی‌های جدید وان‌پلاس به‌حدی بالا رفته‌اند که این شرکت مجبور شده است آن‌ها را با قیمتی بالاتر از آنچه انتظار می‌رفت معرفی کند.

با در نظر گرفتن این توضیحات، شاید لقب قاتل پرچمداران برای وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو کمی سنگین باشد؛ اما این موضوع هیچ چیزی از ارزش‌های آن‌ها کم نمی‌کند. پرچمداران جدید وان‌پلاس دستگاه‌هایی قدرتمند با طراحی چشم‌نواز هستند و پتانسیل بالایی برای به‌چالش‌کشیدن رقبای قدرشان دارند.

به گزارش زومیت،همانطور که انتظار داشتیم، وان‌پلاس گوشی‌های هوشمند جدیدش را در دو مدل معرفی کرده است. هر دو گوشی در حد خودشان سخت‌افزاری قدرتمند دارند، اما این مدل Pro است که به‌عنوان پرچمدار جدید وان‌پلاس شناخته می‌شود. این گوشی هوشمند که قیمت پایینی هم ندارد، در پنل پشتی از مجموعه‌دوربین چهارگانه با حسگر‌های باکیفیت استفاده می‌کند و در رنگ‌های جذابی در دسترس قرار می‌گیرد.

وان‌پلاس ۸ پرو قوی‌ترین مدل از گوشی‌های خانواده‌ی وان‌پلاس ۸ است که از طراحی بهبودیافته‌ای نسبت‌به نسل قبل بهره می‌برد و با سخت‌افزاری توانمند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وان‌پلاس طی سال‌های اخیر برای کاهش هرچه‌بیشتر حاشیه‌ی اطراف نمایشگر به راهکار‌های متعددی روی آورد. این شرکت ابتدا سراغ بریدگی (ناچ) قطره‌ای‌شکل رفت و سال گذشته در گوشی وان‌پلاس ۷ پرو از دوربین پاپ‌آپ (بالاجهنده) استفاده کرد تا نسبت نمایشگر به بدنه‌ی دستگاه، به بیشتر حد خود برسد.

در وان‌پلاس ۸ پرو نه بریدگی قطره‌ای‌شکل وجود دارد و نه دوربین سلفی بالاجهنده. این گوشی پرچمدار در بخش بالایی نمایشگر به حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی مجهز شده است. این نوع طراحی برای کسانی که صنعت گوشی‌های هوشمند را دنبال می‌کنند، آشنا است. وان‌پلاس تمام تلاش خود را به کار بسته تا حاشیه‌های اطراف نمایشگر دستگاه جدیدش را کاهش دهد و وان‌پلاس ۸ پرو ظاهری مدرن داشته باشد.

وان پلاس ۸ پرو گواهی رسمی IP۶۸ دارد، از نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و به ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده است

جدیدترین گوشی وان‌پلاس برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری ۶/۷۸ اینچ با وضوح ۳٬۱۶۸ در ۱٬۴۰۰ پیکسل بهره می‌گیرد. این صفحه‌نمایش ضمن پشتیبانی از استاندارد‌های HDR۱۰ و +HDR۱۰، پنل OLED دارد و نسبت تصویر غیرمعمول ۱۹/۸:۹ را ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش توانایی دست‌یابی به حداکثر روشنایی ۱٬۳۰۰ نیت را دارد. صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۸ پرو توانسته است بالاترین امتیاز ممکن را از سوی مؤسسه‌ی دیسپلی‌میت کسب کند. این گوشی موفق‌به ثبت ۱۳ رکورد جدید شده است.

مهم‌ترین نکته درمورد نمایشگر وان‌پلاس ۸ پرو، نرخ نوسازی (رفرش ریت) آن است. بر اساس اعلام رسمی وان‌پلاس، گوشی موردبحث صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد؛ این نرخ نوسازی باعث می‌شود محتوای بصری نظیر انیمیشن‌ها، ویدئو‌ها و بازی‌ها به‌شکلی بسیار روان‌تر نشان داده شوند و تماشای آن‌ها لذت بیشتری به چشم منتقل کند. وان‌پلاس ۸ پرو تراشه‌ای ویژه با نام MEMC دارد که نرخ فریم ویدئو‌ها را بالا می‌برد؛ بدین ترتیب امکان بهره‌گیری از مزیت‌های نمایشگر ۱۲۰ هرتز دستگاه فراهم می‌شود. در زیر صفحه‌نمایش دستگاه حسگر اثر انگشت جای گرفته است. وان‌پلاس ۸ پرو با داشتن گواهی رسمی IP۶۸ مقاومت زیادی از خود دربرابر نفوذ آب و گردوغبار نشان می‌دهد.

گوشی وان‌پلاس ۸ پرو به‌منظور پردازش کار‌های مختلف از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام (Qualcomm Snapdragon ۸۶۵) استفاده می‌کند. اسنپدراگون ۸۶۵ تراشه‌ای پرچمدار است که تمرکزی ویژه روی نسل پنجم شبکه‌های موبایل (۵G) و البته قابلیت‌های متنوع مبتنی‌بر هوش مصنوعی (AI) دارد. کوالکام هنگام معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ از این تراشه‌ی موبایلی به‌عنوان «پیشرفته‌ترین پلتفرم ۵G دنیا» یاد کرد. این پردازنده‌ی قدرتمند دارای مودم ۵G مجزای X۵۵ است.

اسنپدراگون ۸۶۵ درمجموع به هشت هسته‌ی پردازشی مجهز شده است: یک هسته‌ی کورتکس A۷۷ با فرکانس پردازشی ۲/۸۴ گیگاهرتز، سه هسته‌ی کورتکس A۷۷ با فرکانس پردازشی ۲/۴ گیگاهرتز و در نهایت چهار هسته‌ی کورتکس A۵۵ با فرکانس پردازشی ۱/۸ گیگاهرتز. تراشه‌ی موردبحث کوالکام، پردازش‌های گرافیکی را با اتکا بر پردازنده‌ی آدرنو ۶۹۸ انجام می‌دهد و بر پایه‌ی لیتوگرافی ۷ نانومتری FinFET ساخته شده است.

وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند

بر اساس اطلاعات منتشرشده، وان‌پلاس ۸ پرو از ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR۵ بهره می‌گیرد و با جدیدترین نسخه از رابط کاربری اکسیژن OS مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. این گوشی هوشمند پرچمدار در پنل پشتی میزبان مجموعه‌دوربین چهارگانه است. در این مجموعه‌دوربین، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX۶۸۹ سونی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود. این حسگر حاصل همکاری نزدیک سونی و وان‌پلاس است.

دوربین اصلی دستگاه پیکسل‌هایی با اندازه‌ی ۱/۱۲ میکرون دارد و از لنزی با دیافراگم f/۱.۷۸ بهره می‌گیرد. همچنین این دوربین به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) و لرزش گیر تصویر الکترونیکی (EIS) مجهز شده است؛ وان‌پلاس از این سیستم به‌عنوان سیتم لرزش‌گیر تصویر هیبریدی یاد می‌کند. دوربین دوم دستگاه نیز حسگری ۴۸ مگاپیکسلی دارد؛ اما این حسگر از نوع IMX۵۸۶ است که نسبت‌به حسگر دوربین اصلی، قدیمی‌تر به‌شمار می‌آید. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دوم به‌لنزی فوق عریض (اولترا واید) با دیافراگم f/۲.۲ مجهز شده است و زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای را ارائه می‌دهد.

وان‌پلاس ۸ پرو افزون بر دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی یادشده، دو دوربین دیگر نیز در پنل پشتی دارد. یکی از آن‌ها به حسگر ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است و ضمن بهره‌مندی از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال، از لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/۲.۴ بهره می‌گیرد. دوربین اپتیکال وان‌پلاس ۸ پرو بزرگ‌نمایی ۳ برابری هیبریدی و بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری دیجیتالی را ارائه می‌دهد. در نهایت به دوربین آخر می‌رسیم که حسگری ۵ مگاپیکسلی دارد و به‌منظور فیلتر رنگ‌ها به‌کار می‌رود. این دوربین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فوکوس خودکار لیزری بهره‌مند است. وان‌پلاس ۸ پرو همچنین در پنل پشتی، فلاش دوگانه‌ی LED دارد.

همانطور که اشاره کردیم، در بخش بالایی صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۸ پرو حفره‌ای کوچک به‌چشم می‌خورد. این حفره میزبان دوربینی سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX۴۷۱ سونی است و از فوکوس ثابت بهره می‌گیرد. دوربین سلفی دستگاه لرزش‌گیر الکترونیکی دارد و از لنزی با دیافراگم f/۲.۴ استفاده می‌کند.

قدرتمندترین مدل وان‌پلاس ۸ پرو با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه، ۹۹۹ دلار قیمت دارد

وان‌پلاس ۸ پرو از طریق دوربین اصلی‌اش می‌تواند ویدئو‌هایی ۴K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. این گوشی همچنین توانایی ضبط ویدئو‌های حرکت آهسته‌ی ۱۰۸۰p را با نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه دارد. نرم‌افزار دوربین وان‌پلاس ۸ پرو از قابلیت‌های مختلفی نظیر Cine Mode، Nightscape، Super Macro، Pro Mode و Audio Zoom بهره می‌گیرد.

وان‌پلاس ۸ پرو ۱۹۹ گرم وزن دارد و ضمن بهره‌مندی از بلوتوث ۵/۱، از استاندارد وای‌فای ۶ هم پشتیبانی می‌کند. پرچمدار چینی‌ها باتری ۴٬۵۱۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۳۰ وات دارد و از فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰ وات هم پشتیبانی می‌کند. فناوری شارژ سریع عادی، درصد باتری وان‌پلاس ۸ پرو را در عرض نیم ساعت، از صفر به ۶۰ می‌رساند. به‌علاوه فناوری شارژ بی‌سیم سریع در همین بازه‌ی زمانی درصد شارژ را از صفر به ۵۰ می‌رساند. درضمن از طریق وان‌پلاس ۸ پرو امکان شارژ دستگاه‌های دیگر با توان ۳ وات وجود دارد. گوشی موردبحث قرار است در رنگ‌های مشکی، سبز و آبیِ سیر در دسترس قرار گیرد. مدلی از این دستگاه با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۸۹۹ دلار قیمت دارد. از طرفی مدل دیگر دستگاه با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۹۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

وان‌پلاس ۸

برادر کوچک‌تر این خانواده وان پلاس ۸ نام دارد و مجهز به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ p+ و رفرش ریت ۹۰ هرتز است. این گوشی هم به جای بریدگی نمایشگر موجود در نسل قبلی، از نمایشگر حفره‌دار بهره می‌برد که در این حفره یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است. از دیگر امکانات نمایشگر باید به پشتیبانی از HDR۱۰+ و دقت بسیار بالا برای نمایشگر رنگ اشاره کنیم که در این زمینه مشابه برادر بزرگ‌ترش است.

دوربین اصلی این گوشی اگرچه مبتنی بر رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی است، ولی سنسور آن مشابه مدل پرو نیست و به همین خاطر از پیکسل‌های کوچک‌تری تشکیل شده است. لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال هم برای این دوربین در نظر گرفته شده تا بتوانند کار کاربران را برای عکس‌برداری و فیلمبرداری راحت‌تر کنند.

در کنار این دوربین هم یک دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در این گوشی شاهد دوربین تله‌فوتو نیستیم، ولی دوربین اصلی از طریق کراپ کردن می‌تواند زوم ۲ برابری را ارائه کند.

باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی از شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند و این یعنی در عرض ۲۲ دقیقه می‌تواند شارژ آن را از ۰ به ۵۰ درصد رساند. البته برخلاف مدل پرو این مدل فاقد قابلیت شارژ بی‌سیم است.

همانطور که انتظار داشتیم، اسنپ‌دراگون ۸۶۵ برای این گوشی هم مورد استفاده قرار گرفته است. کاربران برای خرید وان پلاس ۸ می‌توانند از بین مدل ۸/۱۲۸ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایت دست به انتخاب بزنند، ولی رم این گوشی مبتنی بر تکنولوژی LPDDR۴X است که سرعت کمتری نسبت به تکنولوژی به کار رفته در مدل پرو ارائه می‌کند. از دیگر امکانات هر دو گوشی نباید حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و تعبیه اسپیکر‌های استریو را از قلم بیندازیم.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 8

مقایسه وان پلاس 8 وان پلاس 8 پرو
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات
بلوتوث 5.1، A2DP، LE، aptX HD 5.1، A2DP، LE، aptX HD
GPS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، SBAS بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، SBAS
NFC بله بله
رادیو خیر خیر
USB 3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، پشتیبانی از OTG 3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، پشتیبانی از OTG
باتری
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4510 میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع 30 وات. 50 درصد در 22 دقیقه شارژ سریع 30 وات، 50 درصد در 23 دقیقه شارژ سریع بی‌سیم 30 وات، 50 درصد در 30 دقیقه شارژ معکوس بی‌سیم 3 وات
بدنه
ابعاد 160.2 در 72.9 در 8 میلی‌متر 165.3 در 74.4 در 8.5 میلی‌متر
وزن 180 گرم 199 گرم
ساخت جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس)، پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید 10.0 – OxygenOS 10.0 – اندروید 10.0 – OxygenOS 10.0
تراشه Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 (هفت نانومتر+) Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 (هفت نانومتر+)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585)
پردازنده گرافیکی Adreno 650 Adreno 650
حافظه
درگاه حافظه خیر خیر
حافظه داخلی 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم 128 گیگابایت 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت 12 گیگابایت رم
نوع حافظه UFS 3.0، 2-LANE UFS 3.0
دوربین
اصلی 48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، لنز واید 25 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) 16 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض 13 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 2 مگاپیکسل (دوربین ماکرو، f/2.4) 48 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/1.43 اینچ سایز سنسور، لنز واید 25 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لیزر، f/1.8) 8 مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو، 1/1.0 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خوکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 3 برابر، f/2.4) 48 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، 1/2.0 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2) 5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)
قابلیت‌ها فلاش دوگانه‌ی LED، HDR، پانوراما فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری 2160p@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، HDR خودکار، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی 2160p@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، HDR خودکار، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی 16 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.0) 16 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3 اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.5)
فیلم‌برداری سلفی 1080p@30fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی 1080p@30fps، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
شبکه
فناوری GSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G GSM / CDMA / HSPA / LTE / 5G
صدا
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر خیر
عرضه
معرفی 2020، آوریل 14 2020، آوریل 14
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (21 آوریل 2020) عرضه در آینده نزدیک (21 آوریل 2020)
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما حسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
متفرقه
رنگ‌ها مشکی، سبز، نقره‌ای، ترکیبی بنفش و صورتی سبز، آبی، مشکی
حدود قیمت در زمان عرضه حدود 700 یورو حدود 900 یورو
نمایشگر
نوع Fluid AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ Fluid AMOLED لمسی خازنی، 1B رنگ
ابعاد 6.55 اینچ (~88.7% نسبت نمایشگر به بدنه) 6.78 اینچ (~90.8% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~402 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) 1440 در 3168 پیکسل (~513 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس کورنینگ گوریلا گلس
– HDR10+ – نرخ نوسازی تصویر 90Hz – HDR10+ – نرخ نوسازی 120Hz
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید