گلکسی A01 کور با قیمت ۷۴ دلار معرفی شد

    کد خبر :732769

سامسونگ به‌دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای، گوشی اقتصادی جدید متعلق‌به خانواده‌ی گلکسی A را رونمایی کرده است. گلکسی ای ۰۱ کور (Samsung Galaxy A01 Core) مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی جدید سامسونگ لقب می‌گیرد و برای بازار اندونزی رونمایی شده است. این گوشی تمامی مشخصه‌هایی را که از گوشی‌های اقتصادی انتظار داریم ارائه می‌دهد. گلکسی A01 کور مجهزبه صفحه‌نمایش +HD است، در پنل پشتی از دوربین یگانه استفاده می‌کند و به‌صورت پیش‌فرض با نسخه‌ی Go سیستم‌عامل اندروید ۱۰ در دسترس قرار می‌گیرد.

سامسونگ تنوع بالایی از گوشی‌های هوشمند را روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت طی چند سال اخیر به‌صورت منظم گوشی جدید معرفی کرده است، تا حدی که امروزه تشخیص تفاوت‌ها در بین برخی گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این شرکت کار بسیار سختی است. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند ۲۰۲۰ به سالی پررونق برای صنعت موبایل تبدیل شود. با این‌حال دنیاگیری ویروس کرونا کارخانه‌ها را به‌تعطیلی کشاند تا پتانسیل شرکت‌ها برای تولید حجم زیادی از گوشی‌های هوشمند پایین بیاید.

قرنطینه‌های ناشی از کووید ۱۹ باعث بیکاری افراد زیادی شد و روی قدرت خرید آن‌ها برای تهیه‌ی گوشی‌های جدید اثر منفی محسوسی گذاشت. سامسونگ با علم‌به این موضوع طی چند وقت اخیر مانور بیشتری روی بازار گوشی‌های میان‌رده اقتصادی داده است. گلکسی A01 کور جدیدترین تلاش شرکت کره‌ای برای جلب‌توجه علاقه‌مندان به گوشی‌های اقتصادی به‌حساب می‌آید. سامسونگ در این بخش از بازار رقبای چینی بسیار قدرتمندی دارد و A01 باید با محصولات متعددی رقابت کند.

همانطور که اشاره کردیم گوشی اقتصادی جدید سامسونگ مجهزبه اندروید ۱۰ گو است. این نسخه از اندروید برخی تغییرات به‌خود دیده تا سبک‌تر شود و امکان اجرای آن روی دستگاه‌هایی که سخت‌افزار قوی ندارند فراهم باشد. اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نیز در اندروید ۱۰ گو با نسخه‌ی سبک‌تر خود جایگزین شده‌اند. سامسونگ از حضور صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچ PLS LCD با وضوح HD پلاس در گوشی گلکسی A01 کور خبر می‌دهد که در نگاه اول چنگی به‌دل نمی‌زند، اما با در نظر گرفتن قیمت عرضه‌ی گوشی به بازار، گلکسی A01 صفحه‌نمایشی خوب دارد. این صفحه‌نمایش محتوای بصری را با نسبت تصویر ۱۸٫۵:۹ نمایش می‌دهد و حاشیه‌هایی ضخیم دارد.

اصولا نباید از گوشی‌های اقتصادی انتظارات زیادی داشته باشید. بنابراین داشتن دوربین و قطعات سخت‌افزاری ضعیف در بین گوشی‌های اقتصادی اتفاقی عادی است تا درنهایت قیمت آن‌ها پایین بیاید. گلکسی A01 کور در پنل جلویی خود از دوربینی سلفی با حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در پنل پشتی از دوربینی ۸ مگاپیکسلی به‌همراه فلاش LED بهره می‌گیرد. گوشی جدید سامسونگ بدنه‌ای پلاستیکی دارد و در پنل پشتی آن الگوی شیاردار دیده می‌شود.

سامسونگ در زیر بدنه‌ی پلاستیکی گلکسی A01 کور از تراشه‌ی MT6739 مدیاتک استفاده کرده است که تاریخ رونمایی آن به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. MT6739 پردازنده‌ای مرکزی با چهار هسته‌ی پردازشی دارد. گوشی جدید سامسونگ همچنین به یک گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است. گلکسی A01 کور از باتری ۳٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند و به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسلات سیم‌کارت هیبریدی مجهز شده است.

گلکسی A01 کور هم‌اکنون در رنگ‌های آبی و مشکی و قرمز در دسترس قرار دارد. قیمت گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A01 کور ۷۴ دلار اعلام شده است. علاقه‌مندان می‌توانند در طرح فروش فوق‌العاده‌ی سامسونگ که مدت‌زمانی محدود دارد، گوشی را با قیمت ۶۷ دلار بخرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید