گزارش دبکا فایل درباره بروز شکاف در جبهه ضد ایرانی

    کد خبر :619253

پایگاه صهیونیستی دبکا فایل ادعا کرد آمریکا، عربستان سعودی را متقاعد کرده تا تهران را در معادلات منطقه‌ای شریک کند.

پایگاه صهیونیستی دبکا فایل با انتشار گزارشی تحت عنوان «شکاف در جبهه ضد ایرانی» اعلام کرد: آمریکا ، عربستان را متقاعد کرده تا تهران را در معادلات منطقه‌ای شریک کند.

 

در گزارش دبکا فایل آمده است: حسن روحانی ، رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه اعلام کرد که پیامی را از طرف عربستان سعودی دریافت کرده است. این اعلام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هشدار داده بود جنگ با ایران با افزایش بهای نفت خام به قیمتی غیر قابل تصور همراه بوده و می‌تواند باعث فروپاشی اقتصاد جهانی شود.

 

محمد بن سلمان در مصاحبه با شبکه سی بی اس، در برنامه «۶۰ دقیقه» اعلام کرده بود که وی طرفدار راه حلی دیپلماتیک بجای راه حلی نظامی است. همچنین سخنگوی روحانی بدون اشاره به محتوای پیام مقامات سعودی، اعلام کرد: اگر عربستان سعودی واقعا به دنبال تغییر رفتار است، ایران از آن استقبال می‌کند.

 

به گزارش افکارنیوز،دبکا فایل در بخش پایانی گزارش خود نوشت: اقدامات اولیه عربستان در قبال ایران تحت نظارت آمریکا، اخباری بد برای اسرائیل و راهبرد دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی آن محسوب می‌شود. محور ضد ایرانی میان واشنگتن، ریاض و ابوظبی اکنون در حال خطر است و در صورت فروپاشی، سبب خواهد شد اسرائیل در وضعیتی دشوار در موضع خود در قبال ایران قرار بگیرد.

 

امروز همچنین پایگاه خبری میدل ایست آی اعلام کرد دولت عربستان سعودی به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به منظور ترتیب مقدمات یک نشست با ایران، به عنوان نخستین گام برای کاهش تنش در منطقه، چراغ سبز نشان داد.

 

میدل ایست آی در خبری اختصاصی اعلام کرد: «عباس الحسناوی» از مقامات دفتر نخست‌وزیری عراق امروز (سه شنبه) به پایگاه «میدل ایست آی» گفته است عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق میان سران تهران و ریاض میانجی‌گری کرد و شروط هر کدام از طرف‌ها را برای انجام مذاکره به طرف دیگر منتقل کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید