گران ترین خودروی عصر جدید را بشناسید

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۴۳
    کد خبر :506549

در خلال نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، کمپانی خودروسازی بوگاتی از هایپرکار جدید خود با نام لاویتوره نویر رونمایی کرد که در این گزارش با زوایای بیشتری از این خودرو آشنا می شوید.

به گزارش پرشین خودرو، سیاست جدید کمپانی خودروسازی بوگاتی گسترش سبد محصولات تولیدی خود را دنبال می کند و پس از چندین نسخه فرعی از بوگاتی شیرون و همچنین خودروی بوگاتی Divo، حالا نوبت به یک خودروی جدید دیگر رسیده که با نام “لاویتوره نویر” معرفی شده است.

هرچند پایه و اساس این خودرو همان بوگاتی شیرون خواهد بود، اما این خودرو زیر تیغ جراحی رفته و تغییرات اساسی دریافت کرده است تا لیافت داشتن یک نام اختصاصی و فرار از تبدیل شدن به یک نسخه فرعی از بوگاتی شیرون را داشته باشد که برای داشتن یکی از آنان، مشتریان نیاز به پرداخت بهای 16.7 میلیون یورو، یا به عبارتی دیگر نیاز به پرداخت هزینه 18.9 میلیون دلاری خواهد داشت که باعث شده این بوگاتی تبدیل به گران قیمت ترین خودروی جهان در عصر جدید و همچنین سرمایه گذاری بلند مدت ثروتمندان برای فروش مجدد آن با قیمتی چندین برابر شود.

مهم‌ترین مشخصه “بوگاتی لاویتوره نویر” که موجب خاص بودن آن شده است، طراحی ظاهری و تغییرات بسیار زیاد آن خواهد بود، به همین منظور در بخش فنی خودرو از همان موتور 8 لیتری شانزده سیلندر استاندارد استفاده شده است که بر روی دیگر محصولات فعلی بوگاتی، یعنی بوگاتی شیرون و همچنین خودروی بوگاتی Divo مورد استفاده قرار گرفته است.

خروجی قدرت این پیشرانه به عدد 1479 اسب بخار رسیده و گشتاور آن هم به مرز 1600 نیوتن متر خواهد رسید که هنوز جزییاتی از عملکرد آن با هدایت این نیرو به سمت چرخ ‌ها ارائه نشده است.

مهم‌ترین مشخصه بوگاتی لاویتوره نویر، طراحی ظاهری وتغییرات بسیار زیاد آن نسبت به خودروی بوگاتی شیرون خواهد بود که شرکت سازنده برای شکل گیری آن از خودروی افسانه‌ای بوگاتی یعنی ” Type 57 SC Atlantic” الگوبرداری کرده است.

هرچند الگوبرداری بوگاتی یک نمونه سازی یک به یک نیست و تنها از ویژگی‌های خودروی کلاسیک خود همچون رنگ بدنه سراسر مشکی بر روی هایپرکار بوگاتی لاویتوره نویر استفاده کرده است که می‌توانید جزییات آن را در تصاویر شاهد باشید، اما به نظر شما این تغییرات ظاهر بوگاتی ارزش پرداخت هزینه 16.7 میلیون یورو (18.9 میلیون دلاری) را خواهد داشت یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید