بازتاب ایران

گاردین: معترضان آب در ایران حق تظاهرات دارند/ اویل پرایس: ایران صادرات نفت خارج از تنگه هرمز را آغاز کرد/ المانیتور: اینترنت ایران در جریان اعتراضات مختل شد/ اسپوتنیک: دانمارک تصاویر کشتی های ایرانی در دریای بالتیک را منتشر کرد

    کد خبر :829727
صادرات نفت خارج از تنگ هرمز توسط ایران، ترمینال نفتی جاسک

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه گاردین، نشریه اویل پرایس، پایگاه خبری المانیتور و خبرگزاری اسپوتنیک با تأکید بر موضوعاتی چون معترضان آب در ایران حق تظاهرات دارند، ایران صادرات نفت خارج از تنگه هرمز را آغاز کرد، اینترنت ایران در جریان اعتراضات مختل شد، دانمارک تصاویر کشتی های ایرانی در دریای بالتیک را منتشر کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

گاردین: معترضان آب در ایران حق تظاهرات دارند

مسئله آب در خوزستان و اعتراضات مردمی در این استان بازتاب گسترده ای داشته است، رسانه های مختلف گزارش های متفاوتی را منتشر کرده اند.

روزنامه گاردین در این مورد نوشت: روحانی می گوید معترضان آب در ایران حق تظاهرات دارند.

ادامه می دهد: رئیس جمهور ایران پس از روزها اعتراض به علت کمبود آب در خوزستان که منجر به کشته شدن سه نفر شد است، مداخله کرد.

افزوده است: روحانی در سخنرانی تلویزیونی گفت: مردم خوزستان حق دارند در چارچوب مقررات صحبت کنند، ابراز عقیده کنند، اعتراض کنند و حتی به خیابان ها بیایند.

همچنین افزوده است: دولت ایران کشتن افراد در اعتراضات را به فرصت طلبان و آشوبگران نسبت داده است، کشته شده های اعتراضات که سه نفر هستند و یک نفر آن ها افسر پلیس بوده است.

اعتراضات آب خوزستان

در پایان این روزنامه به نقل از آقای روحانی آورده است که اگر مشکلی وجود دارد، من از مردم خوزستان می خواهم آن را به صورت قانونی حل کنند.

اویل پرایس: ایران صادرات نفت خارج از تنگه هرمز را آغاز کرد

در سال های اخیر این دغدغه در سطوح بالای وزرات نفت و نظام جمهوری اسلامی ایران وجود داشت که نفت را صادراتی ایران از خلیج فارس خارج شود تا برای فروش آن نیاز به گذشتن از تنگه هرمز نباشد.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: ایران برای صادرات نفت تنگه هرمز را دور می زند

ادامه می دهد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران به طور رسمی روز پنج شنبه ترمینال جدید صادرات نفت ایران را که اجازه می دهد ایران بدون وابستگی به تنگه هرمز نفت خود را صادر کند را افتتاح کرد.

افزوده است: ترمینال نفتی جاسک خارج از تنگه هرمز قرار دارد و در دریای عمان است، تنگه هرمز در سال اخیر همواره کانون درگیری ایران و قدرت های غربی بوده است.

صادرات نفت ایران خارج از تنگه هرمز

در پایان این نشریه به نقل از آقای روحانی آورده است: این یک حرکت استراتژیک است که یک گام به جلو مهم برای ایران است و تداوم صادرات نفت ایران را در پی خواهد داشت.

المانیتور: اینترنت ایران در جریان اعتراضات مختل شد

مسئله اینترنت و ارتباط قطعی های آن به اعتراضات در خوزستان از مواردی است که میان رسانه اختلاف نظر و دیدگاه ایجاد کرده است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: اینترنت در ایران در جریان اعتراضات آب مختل شد.

ادامه می دهد: اینترنت در ایران به شدت محدود شده است و دولت در سال 2019 در اعتراضات گسترده اینترنت را کاملاً قطع کرد.

این رسانه مدعی شده است که دولت ایران در هفته گذشته در جریان اعتراضات در خوزستان دسترسی به اینترنت را قطع کرده است.

همچنین افزوده است که در شبکه تلفن همراه نیز اختلال ایجاد شده است و بخشی از داده های تفلن همراه مسدود شده است.

قطع اینترنت ایران در جریان اعتراضات

در پایان این پایگاه خبری تلاش کرده است حضور اقلیت عرب در منطقه را به عنوان یک عامل چشمگیر در اعتراضات خوزستان مطرح کند.

اسپوتنیک: دانمارک تصاویر کشتی های ایرانی در دریای بالتیک را منتشر کرد

دو کشتی جنگی ایرانی که برای اولین بار به اقیانوس اطلس سفر کرده بودند اکنون با تغییر مسیر در دریای بالتیک طی مسیر می کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ارتش دانمارک تصاویر کشتی های جنگی ایران که در دریای بالتیک در حال حرکت هستند را منتشر کرده است.

ادامه می دهد: در اوایل هفته سفارت ایران در روسیه اعلام کرد که دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ایران در پاسخ به دعوت روسیه در رژه نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ شرکت خواهد کرد.

افزوده است: وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که یک ناوشکن و یک ناو پشتیبانی ایرانی روز پنج شنبه در حال عبور از دریای بالتیک بوده اند و ظاهراً در حال رفتن به روسیه برای رژه نظامی هستند.

اسپوتنیک: دانمارک تصاویر کشتی های ایرانی در دریای بالتیک را منتشر کرد

در پایان این خبرگزاری آورده است که این کشتی ها در یک سفر غیرمعلوم و غیرمعمول به اقیانوس اطلس وارد شدند ایالات متحده معتقد بود مقصد سفر آن ها ونزوئلا است، ولی آن ها به به سمت شمال تغییر مسیر دادند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید