آقای ایمن آبادی، شما حالا رئیس سازمان نقشه برداری کشور هستید/ رئیس سازمان نقشه برداری را چه به اظهار نظر در مورد رزمایش کمک مومنانه؟

    کد خبر :738658

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس نهم و دهم که به تازگی به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری کشور انتخاب شده اخیراً با خبرگزاری قرآنی ایکنا مصاحبه ای انجام داده و در این مصاحبه به ضرورت شفاف سازی در مورد کمک های مومنانه پرداخته است؛ مصاحبه ای که در متن آن هیچ اشاره ای به سمت جدید او نشده، اما بارها از وی به عنوان کارشناس اقتصادی و عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه یاده شده است.

به گزارش «بازتاب»، در مصاحبه مورد اشاره جعفرزاده ایمن آبادی ضمن اشاره به ضرورت شفاف سازی در مورد کمک های مومنانه که در قالب یک رزمایش سراسری در حال اجراست، گفت: الان زمان تشکل‌های رسمی و مشارکت‌های اجتماعی است. باید به کودکان و جوانان کشور یاد دهیم که در مواقعی که بحرانی پدید می‎آید به صورت تشکل‌یافته برای کمک به همنوعان اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ورود نهادهای خصوصی به ترویج کمک‌های مؤمنانه، ادامه داد: این نهادها که دائماً از جیب مردم سود می‌برند باید در بحران هم کمک کنند و بی‌تفاوت نباشند تا گامی در راستای رفع مشکلات برداشته شود. البته اقداماتی نیز انجام می‌دهند اما کافی و وافی نیست. لذا انتظار ما از بخش خصوصی برای کمک به مردم بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است.

این نماینده سابق مجلس همچنین در مورد کمک های مومنانه که البته پویشی مردمی و فرا دولتی است، اضافه کرد: دولت باید بتواند کمک‌های مؤمنانه را ساماندهی کند، زیرا اعتماد عمومی را افزایش خواهد داد. باید کمک‌های مردمی هیئت‌های مذهبی، مساجد، پایگاه‌های بسیج و … که در اختیار دولت، هلال احمر یا کمیته امداد قرار داده می‎شود از سوی دولت اعلام و شفاف‌سازی شود.

برای مطالعه مشروح مصاحبه جعفرزاده ایمن آبادی با ایکنا کلیک کنید

همانطور که اشاره شد، در متن مصاحبه ای که روز 23 مردادماه تنظیم شده و در خبرگزاری ایکنا منتشر شده است، هیچ اشاره ای به سمت مهم و جدید آقای ایمن آبادی یعنی ریاست سازمان نقشه برداری کشور و حتی مدرک تحصیلی قانونی او یعنی کارشناسی ارشد مکانیک خاک نشده، اما برای موجه جلوه دادن اظهارت او در مورد کمک های مومنانه چندین بار از او به عنوان کارشناس اقتصادی و عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه یاد شده است.اگرچه به اصل مباحثی که آقای ایمن آبادی در مورد کمیت و کیفیت کمک مومنانه مطرح کرده است، ایرادات فراوانی وارد است و مشخص نیست ایشان بر چه اساس یک پویش فرادولتی و مردمی را به سطح دولتی تقلیل داده است، اما انتقاد مهم تری که به این اظهار نظرها و اصل گفت و گو وارد است، این است که اساساً ایشان در کدام جایگاه و به چه علت در این باره اظهار نظر کرده است؟

چرایی این مهم را شاید بتوان به آسانی حدس زد و آن هم اینکه اگر سمت فعلی او در این گفت و گو درج می شد، آنوقت خواننده خبر از خود سئوال می کرد رئیس سازمان نقشه برداری را چه به اظهار نظر در مورد رزمایش کمک مومنانه و ترسیم خط و مشی برای این پویش فرادولتی؟

سئوالی که به نظر درست و به جا باشد چرا که می دانیم در تاریخ 14 مرداد ماه سال جاری و با حکمی از سوی محمدباقر نوبخت –رئیس سازمان برنامه و بودجه، جعفرزاده ایمن آبادی به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری کشور منصوب شد؛ انتصابی که بسیاری را به واسطه اینکه این نماینده سابق مجلس تحصیلات دکتری و مرتبط با نقشه برداری ندارد، متعجب کرد، اما به هر صورت انجام شد و او حالا رئیس یک سازمان بزرگ و مهم کشوری است.

با این همه مصاحبه اخیر جعفرزاده نشان داد که وی هنوز در فضای فکری جدا از فضای مورد نیاز برای سازمان نقشه برداری کشور سیر می کند و هنوز آنچنان که باید و شاید در مقام و سمت جدیدی که به او داده شده است، دغدغه مندی کافی ندارد.

این موضوع را از آن جهت می گوییم که می دانیم وی به تازگی کار خود را در مجلس شورای اسلامی دوره دهم به پایان رسانده است و به واسطه فعالیت های انتخاباتی که در سال 1396 در ستاد آقای روحانی داشت، بلافاصله به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری کشور منصوب شد، اما این احساس و باور را دارد که در مورد دیگر طرح و برنامه ها که حتی فرادولتی هستند نیز اظهار نظر کرده و ذهن خود را درگیر مسائلی فراتر از وظایف محوله کرده است.

به هر صورت برآیند کلی این رویه ها شاید این باشد که آقای جعفرزاده هنوز خود نیز باور نکرده است که رئیس یک سازمان بزرگ و ملی شده و دیگر نماینده مجلس نیست. بر همین اساس شاید نیاز باشد به وی یادآور شویم برای رسیدن به یک خروجی خوب در مسئولیت خطیر محوله نیاز است در مسئولیت جدید متمرکز شود و با دوران نمایندگی و از هر دری سخن گفتن خداحافظی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید