کمبود ویتامین K عامل ناتوانی حرکتی در میانسالان

    کد خبر :557498

نتایج یک بررسی نشان ‌داده است که کمبود ویتامین ‌K در افراد مسن می‌تواند توانایی حرکتی آنان را کاهش دهد.

پزشکان در بررسی‌های خود دریافتند میانسالانی که با کمبود ویتامین K روبرو هستند بیشتر در معرض خطر ناتوانی حرکتی قرار دارند.

انواع کلم و اسفناج و دیگر سبزیجات برگ‌دار از منابع غذایی حاوی این ویتامین به حساب می‌آیند. همچنین برخی از مواد لبنی دارای ویتامین K هستند.

به گفته محققان وضعیت ویتامین K موجود در بدن می‌تواند در فرآیند ناتوانی در افراد میانسال نقش داشته باشد. همچنین در مطالعاتی که پیش از این انجام شده بر ارتباط بین کمبود ویتامین K و بیماری‌هایی که خطر ناتوانی حرکتی را افزایش می‌دهند تاکید شده‌ است. این بیماری‌ها شامل بیماری‌های قلبی عروقی و آرتروز هستند. هر چند در این بررسی‌ها رابطه بین کمبود این ویتامین و ناتوانی حرکتی به طور مستقیم مورد بررسی قرار نگرفته بود.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: کمبود ویتامین K با شروع بیماری‌های مزمنی که منجر به ناتوانی می‌شود، ارتباط دارد. در این بررسی اطلاعات ۶۸۸ هزار زن و ۶۳۵ مرد مورد ارزیابی قرار گرفت. آنان وضعیت حرکتی این افراد را در دوره زمانی ۶ تا ۱۰ ساله هر ۶ ماه یک‌بار مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، ارزیابی‌ها نشان داد افراد میانسالی که در این مدت دچار محدودیت‌های حرکتی شدند با کمبود ویتامین K روبرو هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید