کل انرژی دیتاسنترهای فیسبوک را انرژی تجدیدپذیر تامین می کنند

    کد خبر :803002

فیسبوک را باید یکی از شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری دانست که بیشتر با شبکه اجتماعی نخست خود موفق به کسب شهرت شده و در حال حاضر نیز شبکه‌های اجتماعی محبوب دیگری چون اینستاگرام را در زیرمجموعه دارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– فیسبوک برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که قصد دارد ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند. این هدف به صورت هم‌زمان در پنج شرکت بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی که شامل گوگل، آمازون، اپل، مایکروسافت و فیسبوک می‌شود پایه‌ریزی گردید. پس از آن نیز ۱۴۳ کشور دنیا با پیوستن به توافق‌نامه آب و هوایی پاریس متعهد شدند که دمای کره زمین را کمتر از ۲ درجه بالای دوره پیش از صنعتی شدن و در حالت ایده آل ۱.۵ درجه بالاتر از آن حفظ کنند.

به این ترتیب ۵ شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی اهدافی برای حفظ محیط زیست اتخاذ کردند و میلیاردها دلار را برای تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کردند تا تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا کند.

فیسبوک نیز با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد دلاری خود در این حوزه ۶۳ نیروگاه بادی و خورشیدی را احداث کرده است. این شبکه اجتماعی برای ۶ گیگاوات انرژی بادی و خورشیدی قرارداد بسته است که اندکی کمتر از سرمایه‌گذاری ۶.۵ گیگاواتی آمازون است که این شرکت خرده‌فروشی را به بزرگترین خریدار انرژی‌های تجدیدپذیر مبدل می‌سازد. دستاورد فیس‌بوک با روز زمین مصادف شده است و به همین دلیل فیس‌بوک ثبت نام‌های داوطلبانه‌ای را برای سازمان‌های محیط زیستی در شبکه اجتماعی خود آغاز کرده است.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید