کرونا همچنان در جهان قربانی می‌گیرد؛ ۱۳ میلیون مبتلا و ۶۰۰ هزار قربانی / جایگاه امروز ایران در جدول

    کد خبر :730507

تازه ترین آمارها حاکی از این است که شمار قربانیان ویروس کرونا جدید در جهان به ۵۷۱ هزار و ۶۵۹ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۸۵۳ نفر به این بیماری نیز تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه ترین آمارها تاکنون ۷ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹بهبود یافته اند.

از میان ۴ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۷۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی ۴ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۸۱۸ نفر وضعیت خفیف داشته اند و تنها ۵۸ هزار و ۶۶۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۸ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۷۵ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۷ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۱۶ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۷۱ هزار و ۶۵۹ نفر معادل ۷ درصد از موارد جان خود را از دست داده اند.

آمریکا با ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۹۵ مبتلا و ۱۳۷ هزار و ۷۸۲ قربانی همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با ویروس کووید۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جا گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورلداُمتر، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش های رسمی بالاترین آمارها را داشته اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۹۵ مبتلا، ۱۳۷ هزار و ۷۸۲ قربانی

۲. برزیل یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۱۷۶ مبتلا، ۷۲ هزار و ۱۵۱ قربانی

۳. هند ۸۷۹ هزار و ۴۶۶ مبتلا، ۲۳ هزار و ۱۸۷ قربانی

۴. روسیه ۷۲۷ هزار و ۱۶۲ مبتلا، ۱۱ هزار و ۳۳۵ قربانی

۵. پرو ۳۲۶ هزار و ۳۲۶ مبتلا، ۱۱ هزار و ۸۷۰ قربانی

۶. شیلی ۳۱۵ هزار و ۴۱ مبتلا، ۶۹۷۹ قربانی

۷.اسپانیا ۳۰۰ هزار و ۹۸۸ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۰۳ قربانی

۸. مکزیک ۲۹۹ هزار و ۷۵۰ مبتلا، ۳۵ هزار و ۶ قربانی

۹. انگلیس ۲۸۹ هزار و ۶۰۳ مبتلا، ۴۴ هزار و ۸۱۹ قربانی

۱۰. آفریقای جنوبی۲۷۶ هزار و ۲۴۲ مبتلا، ۴۰۷۹ قربانی

پس از آن کشورهای ایران با ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ مبتلا، پاکستان با ۲۵۱ هزار و ۶۲۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۳ هزار و ۶۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۳۲ هزار و ۲۵۹ مبتلا، ترکیه با ۲۱۲ هزار و ۹۹۳ مبتلا، آلمان با ۱۹۹ هزار و ۹۵۰ مبتلا، بنگلادش با ۱۸۳ هزار و ۷۹۵ مبتلا، فرانسه با ۱۷۰ هزار و ۷۵۲ هزار مبتلا، کلمبیا با ۱۵۰ هزار و ۴۴۵ مبتلا، کانادا با ۱۰۷ هزار و ۵۹۰ مبتلا، قطر با ۱۰۳ هزار و ۵۹۸ مبتلا و آرژانتین با ۱۰۰ هزار و ۱۶۶ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده اند.

سپس چین با ۸۳ هزار و ۶۰۲ مبتلا، مصر با ۸۲ هزار و ۷۰ مبتلا، عراق با ۷۷ هزار و ۵۰۶ مبتلا، اندونزی با ۷۵ هزار و ۶۹۹ مبتلا، سوئد با ۷۴ هزار و ۸۹۸ مبتلا، اکوادور با ۶۷ هزار و ۸۷۰ مبتلا، بلاروس با ۶۴ هزار و ۹۳۲ مبتلا، بلژیک با ۶۲ هزار و ۷۰۷ مبتلا، قزاقستان با ۵۸ هزار و ۲۵۳ مبتلا، فیلیپین با ۵۶ هزار و ۲۵۹ مبتلا، عمان با ۵۶ هزار و ۱۵ مبتلا، کویت با ۵۴ هزار و ۸۹۴ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۴ هزار و ۸۵۴ مبتلا، اوکراین با ۵۳ هزار و ۵۲۱ و هلند با ۵۱ هزار و ۲۲ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، لهستان، افغانستان، سوئیس، سرزمین های اشغالی، بحرین، رومانی، نیجریه، ارمنستان، ایرلند، هندوراس، گواتمالا، آذربایجان، غنا و ژاپن بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون گزارش کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید