کدام اعضای بدن سن واقعی ما را نشان می دهند؟

    کد خبر :838214
کدام اعضای بدن سن واقعی ما را نشان می دهند؟

دست‌ها یکی از اولین قسمت‌ها در بدن هستند که نشانه‌های پیری را ظاهر می‌سازد. با بالا رفتن سن پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد و حفظ رطوبت برای آن دشوار می‌شود.

رگ‌ها با بالا رفتن سن مشهودتر می‌شود، زیرا دست بافت نرم خود را از دست می‌دهد.

شاید بعضی از ما به شکل افراطی به دنبال جوان کردن پوست خود باشیم و بیشتر تلاش خودمان را می‌کنیم تا صورت مان زیبا و شاداب به نظر برسد، اما گذر زمان بالاخره خودش را نشان می‌دهد و اعضای دیگر بدن سن‌مان را فاش می‌کند.

ناخن‌ها

ناخن‌ها آینه سلامت هستند. با بالا رفتن سن، سرعت رشد ناخن‌ها کمتر و بیشتر مستعد شکستن می‌شود.

آرنج‌ها

با بالا رفتن سن، پوست آرنج چروک و آویزان می‌شود. خشکی و پوسته پوسته شدن آرنج می‌تواند دلایل زیادی مانند سایش مداوم ناشی از مالیده شدن آرنج به لباس‌ها و میز داشته باشد.

قفسه سینه

اگر در سنین پایین‌تر روی قفسه سینه خود کک و مک داشته باشید با بالا رفتن سن بزرگ‌تر و تیره‌تر و تبدیل به لکه‌های قهوه‌ای می‌شود. یک نشانه دیگر پیری در قفسه سینه قرمزی و بزرگ شدن عروق خونی است.

مو‌ها

مو‌های شما به مرور زمان هم رنگ و هم حجم واقعی خود را از دست می‌دهد. با بالا رفتن سن گردش خون در قسمت پوست سر و دور فولیکول‌های مو کاهش می‌یابد و اکسیژن و ویتامین کمتری برای رشد به مو‌ها می‌رسد. در نتیجه مو‌ها به مرور ضخامت خود را از دست می‌دهد.

لب‌ها

برخی عادت‌ها مانند مصرف سیگار یا به طور کلی جمع کردن دایم لب‌ها می‌تواند در چروک شدن زودهنگام اطراف لب‌ها موثر باشد. خشکی لب‌ها لب را بیشتر مستعد پیر شدن و ترک خوردن می‌کند و به مرور رنگ اصلی و طبیعی آن‌ها هم کمرنگ می‌شود.

گودی بالای لب‌ها در زیبایی چهره زنان اهمیت بسیار زیادی دارد. هنگامی که شما جوان هستید، این گودی با وضوح بیشتری دیده می‌شود و در نتیجه زیباتر به‌نظر خواهید رسید، اما با روند پیری این عنصر زیبایی هم محو می‌شود.

پیشانی

یکی از نشانه‌های پیری که می‌توان سریع‌تر از بقیه موارد متوجه آن شد، صاف شدن پیشانی در میان سالی و پیری است. وقتی افراد به سمت پیری پیش می‌روند به دلیل ضعیف شدن بافت‌های چربی سطح پیشانی آن‌ها صاف می‌شود. البته باید بدانید که این موضوع می‌تواند بدون پدیدار شدن هر گونه چروک یا زبری همراه باشد.

صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید