چگونه می‌توانیم با محوطه سازی، فضایی اجتماعی در فضاهای عمومی آپارتمان ایجاد کنیم؟

    کد خبر :783193

محوطه سازی برای فضاهایی چون پشت بام و حیاط که جزو فضاهای عمومی به شمار می رود، می تواند مفید و مهم به شمار بیاید. به عبارت دیگر بسیاری از افراد که در آپارتمان ها زندگی می کنند به دلیل عمومی بودن این فضاها، از آنها استفاده نمی کنند. بنابراین ما به عنوان مهندسان معماری رسالت محوطه سازی در این فضاها را به دوش می‌کشیم تا با طراحی و اجرای محوطه سازی در این فضاها، تمامی افرادی که در آپارتمان ها زندگی می کنند را به دور هم جمع شدن و برقراری روابط اجتماعی دعوت کنیم. همانطور که می‌دانید با پدیدار شدن فرهنگ آپارتمان نشینی دیگر ارتباطات افراد محدود شد، بنابراین بسیاری از افراد از هم فاصله گرفتند. پس از مدتی معماران اندیشیدند که با استفاده از محوطه سازی در فضاهایی چون پشت بام ها و حیاط ها افراد را تشویق کنند، تا در طول روز برای برقراری ارتباط و گپ زدن از این فضاها، در جهت رشد ارتباطات اجتماعی استفاده کنند.

چگونه با محوطه سازی در پشت بام، نمای خانه خود را زیبا کنیم؟

محوطه سازی در پشت بام می تواند یک ایده هوشمندانه برای ساکنین آپارتمان به شمار برود. چرا که شما با ساخت محوطه در پشت بام می توانید از این فضا برای همیشه استفاده نمایید. شما به راحتی می‌توانید در پشت بام خانه خود کتاب بخوانید، استراحت بکنید، غذا بخورید و از کنار هم بودنتان لذت ببرید بنابراین چرا داشتن یک فضای سبز و یک محوطه زیبا را از خود دریغ می کنید. شما می توانید با استفاده از وسایل های ارزان قیمتی چون میز، صندلی، فلاور باکس و انواع گل و گیاه ها به راحتی در پشت بام خود به ساخت محوطه مشغول شوید. استفاده از محوطه سازی در پشت بام ها سبب شده است که نمای ساختمان شما از بیرون از ساختمان نیز دید خوبی را برای بیننده ایجاد نماید.

چه طور می توانیم محوطه ای زیبا بسازیم؟

مهمترین سوالی که در ذهن بسیاری از افراد شکل گرفته است این است که چگونه می توانیم محوطه ای ساده و زیبا برای پشت بام و حیاط خانه خود بسازیم. برای شروع کار بهتر است که با در نظر گرفتن متراژ فضای خود نسبت به چیدمان فضا و مبلمان اقدام نماییم. شما می توانید با استفاده از انواع آلاچیق های سبک وزن، فلاور باکس ها، انواع گلدان ها و سازه های چوبی چون میز، صندلی، پله و سکو به فضای داخلی پشت بام های خانه خود هویت ببخشید. شما می توانید با کمک گرفتن از تیم حرفه ای محبوب وود ، از فضای زیبای پشت بام خانه خود برای همیشه لذت ببرید.

چه نوع چوبی مناسب محوطه سازی است؟

چوب مسئله ای مهم که نمی توان با بی توجهی از کنار آن عبور کرد. چرا که فضای پشت بام و حیاط به دلیل وجود آب می تواند فضایی مرطوب معرفی شود بنابراین استفاده از چوب و نوعی چوبی که در این فرآیند استفاده می کنید بسیار مهم تلقی می شود. به طور کلی چوبی که در این فرآیند استفاده می‌شود، بهتر است که ضد آب شده باشد که این کار می تواند از طریق رنگ کردن چوب میسر شود. استفاده از چوب هایی بنام ترمو وود و وود پلاست می تواند به شما کمک کند تا از شر آفات راحت شوید، و چوب های استفاده شده در فضا تا سال های متمادی سالم باقی بماند. بسیاری از افراد به دلیل علاقه ای که به چوب دارند، سعی می کنند از آن در تمامی فضاهای خود استفاده کنند، ولی بهتر است با راه هایی چون استفاده از رزین های ضد آب، کارآیی آن ها را برای مدت زمان طولانی افزایش دهید.

چه نوع گل و گیاهی می تواند مناسب محوطه سازی باشد؟

استفاده از گیاهانی که مصرف آب آن ها پایین تر است، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای پشت بام ها و حیاط های خانه های شما باشد. همانطور که می دانید گیاهانی چون کاکتوس ها مصرف آب کمتر دارند، بنابراین طبیعی است که استفاده از آن ها در پشت بام ها می تواند انتخاب خوبی باشد. گیاهانی چون ساکولنت ها، زاموفیلیا، پوتوس، نخل دم اسبی، سانسوریا، گیاه هوازی، بگونیا، آگلونما و برگ عبایی از جمله گیاهان کم آب معرفی شده اند که بسیاری از افراد می توانند از آن ها در فضاهای پشت بام خود استفاده کنند. به این نکته توجه نمایید که شما هر گیاهی که برای فضای خود انتخاب می‌کنید، باید متناسب با شرایط آب و هوایی شهر شما باشد.

اهمیت عایق کردن پشت بام در محوطه سازی

همانطور که می‌دانید پشت بام فضایی حساس در آپارتمان به شمار می رود. چرا که در ارتباط با باران و برف است. بنابراین طبیعی است که در صورت عایق نکردن پشت بام شاهد نشتی و نم زدگی در طبقات ساختمان باشیم. بنابراین اگر قصد دارید در پشت بام خود محوطه ای بسازید، حتما باید نسبت به عایق کردن پشت بام اقدام نمایید. استفاده از ایزوگام های با کیفیت در پشت بام می تواند بسیار ثمربخش باشد.

پس:

  • اگر به فکر زیباسازی پشت بام و حیاط خود هستید، برای فضای خود محوطه ای زیبا بسازید.
  • اگر نمای ساختمان از دید بیننده برایتان اهمیت دارد، محوطه سازی پشت بام را جدی بگیرید.
  • اگر به فکر فروش آسان ملک خود هستید، به ساخت محوطه در فضاهای عمومی اهمیت بدهید.
  • اگر به فکر استفاده از فضاهای رها شده در خانه خود هستید، با ساخت محوطه زیبا در خانه، به فضاهای رها شده هویت ببخشید.

بنابراین شما می توانید در این مسیر از تیم حرفه ای محبوب وود برای زیباسازی فضاهای رها شده در آپارتمان خود استفاده نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید