چگونه انسان گوشت تلخی نباشیم؟

    کد خبر :905773
چگونه انسان گوشت تلخی نباشیم؟

احساس کینه، تلخ کامی و عصبانیت در صورت وقوع اتفاقات بد طبیعی است، اما نباید اجازه دهید این احساسات بر زندگی شما حاکم شود، عصبانیت و کینه طولانی مدت زمانی ایجاد می شود که گمان می کنید مورد ظلم دیگران قرار گرفته اید.

آدم گوشت تلخ

ناتوانی شما در درک موضوعاتی که اوقات شما را تلخ کرده، بر پریشانی شما می افزاید اما توجه داشته باشید که سلامت تان متکی به رهایی از این حالات منفی روانی است. عدم کنترل این حالات، علاوه بر این که موجب ضعیف تر شدن روابط، از دست دادن فرصت های جدید، از دست دادن انرژی و ضعف جسمانی می شود، حتی ممکن است شما را تحریک به انتقام کند.

ویژگی های معمول آدم های گوشت تلخ:

دلایل زیادی موجب می شود فردی گوشت تلخ به نظر برسد، برخی از این عوامل عبارتند از:

کینه ای بودن و نبخشیدن افراد

داشتن یک نگاه سفت و سخت و پیروی از اصل همه یا هیچ که باعث ایجاد یک جهان بینی منفی می شود.

بدبین بودن و فکر کردن به این که اوضاع هرگز بهتر نخواهد شد.

احساس عدم کنترل زندگی و درماندگی.

تأخیر در شادی تا رسیدن به هدف یا نتیجه دلخواه.

اعتقاد به اینکه یک شکست یا اشتباه شما را کاملاً ناکام می کند.احساس این که چیزی برای شکرگزاری ندارید.

همه افراد این موقعیت ها و نگرش ها را گاه به گاه تجربه می کنند، اما زمانی که این تفکرات تبدیل به عضو ثابت زندگی شما شود، زمینه مساعدی برای رشد تلخی ایجاد می کند.

چگونه بر تلخی خود غلبه کنیم و آدم گوشت تلخی نباشیم؟

به ذکر 13 مرحله برای کمک به شما در این عمل یعنی دوری و درمان گوشت تلخی پرداخته ایم، توجه داشته باشید در عین حال که برای مقابله با این صفت می کوشید برای مثبت نگری هم تلاش کنید.

کنار گذاشتن این رفتار یک شبه ممکن نیست. باید وقت تان را صرف تأمل در احساسات خود کنید، خود را متقاعد کنید و انرژی تان را برای اهداف و آینده متمرکز کنید.

13 مرحله برای رهایی از تلخی

مرحله1. از خود بپرسید چرا من اینقدر تلخ هستم

مرحله 2. انگیزه خود را برای تغییر پیدا کنید

مرحله 3. خود را ببخشید

مرحله 4. با کسی صحبت کنید

مرحله 5. کمی ورزش کنید

مرحله 6. در برابر افکار تلخ مقاومت کنید

مرحله 7. برای زندگی ارزش قائل شوید

مرحله 8. مسئولیت پذیر باشید

مرحله 9. بر حال و آینده تمرکز کنید

مرحله 10. ذهن آگاهی را تمرین کنید

مرحله 11. قدردان و شکرگزار باشید

مرحله 12. توقع خود را پایین بیاورید

مرحله 13. منعطف تر باشید

یادگیری این که تلخی و عصبانیت را کنار بگذارید نیازمند تلاش زیاد است، پذیرفتن این که شما شخصی تلخ هستید، انرژی تان را تخلیه می کند و هرگز مشکلی را حل نمی کند، شما سزاوار این هستید که بدون تلخ کامی از جز به جز زندگی خود لذت ببرید. غلبه بر تلخی برای کسی آسان نیست اما زندگی با شخصیتی تلخ نیز کار ساده ای نیست.

نمناک/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید