جیانتو د روسی چهره‌پرداز «محمد رسول‌الله» درگذشت

    کد خبر :801344

«جیانتو د روسی» گریمور معروف ایتالیایی و چهره‌پرداز فیلم «محمد رسول‌الله» ساخته «مجید مجیدی»، در ۷۹ سالگی درگذشت.

جیانتو د روسی (Giannetto De Rossi) از اساتید افسانه‌ای دنیای چهره‌پردازی که طراحی چهره فیلم‌هایی چون رمبو ۳ ساخته پیتر مک‌دونالد و محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی را در کارنامه خود دارد، در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت.

د روسی کار خود به عنوان گریمور را در سال ۱۹۶۳ با فیلم ساعات عاشقی (The hours of love) آغاز کرد و در دهه ۶۰ میلادی گریم بازیگران فیلم‌هایی چون راهبه‌ها، دکتر فاوست، روز خشم و روزی روزگاری در غرب ساخته سرجیو لئونه را انجام داد.

این چهره‌پرداز مطرح در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی و پس از چهره‌پردازی فیلم امانوئله در آمریکا ساخته جو د آماتو به ژانر وحشت ورود کرد و پس از همکاری در ساخت فیلم‌هایی چون زامبی ۲ به کارگردانی لوچو فولچی به عنوان یکی از بهترین گریمورها در حوزه فیلم‌های ترسناک شناخته شد.

به گزارش ایرنا، از فعالیت‌های سینمایی د روسی در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی می‌توان به چهره‌پردازی فیلم‌هایی چون رمبو ۳ و مردی با نقاب آهنین اشاره کرد. وی در سال ۲۰۰۳ با فیلم تنش بالا ساخته الکساندرا آژا به ژانر وحشت برگشت و در سال ۲۰۱۵ برای طراحی چهره بازیگران فیلم محمد رسول الله با مجید مجیدی بازیگر سرشناس ایرانی همکاری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید