چطور یک دیزل ژنراتور خوب بخریم؟

    کد خبر :776089

امروزه دیگر اهمیت برق در زندگی و صنعت آن قدر بالا رفته که نمی توان اهمیت دیزل ژنراتور را نادیده گرفت. تقریبا برای هر صنعت متوسط تا بزرگ خرید یک یا چند دیزل ژنراتور ضرورت دارد. این مورد گاهی برای صنعت ها و تولیدی های کوچک هم اهمیت پیدا می کند. در ادامه راه های انتخاب یک دیزل ژنراتور خوب و مناسب را با هم بررسی می کنیم.

اولین موضوع در این باره، بررسی توان مصرفی مورد نیاز است. باید بررسی کنید که به چه مقدار توان احتیاج دارید.  برای محاسبه توان می توانید از مشاوره شرکت های ارائه دهنده دیزل ژنراتور استفاده نمایید. بسیاری از این شرکت ها مثل شرکت رویان صنعت در این زمینه مشاوره رایگان ارائه می دهند. متخصص مربوطه با بررسی دستگاه های برقی موجود در واحد تولیدی یا صنعتی شما، توان مورد نیاز شما را محاسبه می کند. با داشتن توان مصرفی مورد نیاز می توانید دقیقا دیزل ژنراتور مناسب را خریداری کنید. در این صورت، نه دیزل ژنراتور ضعیف خریداری کرده اید، نه با خرید دستگاه پرقدرت، هزینه اضافه کرده اید.

موضوع بعدی که در خرید دیزل ژنراتور باید مورد توجه قرار بدید، موضوع در دسترس بودن قطعات است. باید برندی را انتخاب نمایید که در شرایط تحریم ایران، بعدا با مشکل تامین قطعات برخورد نکنید. در این زمینه معمولا دیزل ژنراتور ساخت ایران می تواند نگرانی ها را برطرف کند. باز هم مشاوره شرکت های ارائه دهنده خدمات و قطعات دیزل ژنراتور هم می توانند در این زمینه راه گشا باشند.

موضوع انتخاب موتور دیزل و ژنراتور مناسب آن هم، قابل توجه است. حتما در جست و جو های خود متوجه شده اید که باید موتور دیزل را جدا و ژنراتور را جدا خریداری کرد و آن ها را به هم متصل نمود. البته این اتصال توسط شرکتی که از آن خرید را انجام می دهید، انجام می شود. البته بعضی از کمپانی های تولید کننده هم هستند که دیزل ژنراتور را به صورت کامل و یک پارچه و اصطلاحا کوپله شده ارائه می دهند. دیزل ژنراتور کاترپیلار از جمله این دیزل ژنراتور ها است که به صورت یک پارچه ارائه می شوند.

سوخت مصرفی هم باید تعیین گردد. دیزل ژنراتور ها با گازوئیل کار می کنند. ولی نوعی ژنراتور هم داریم که با گاز شهری اقدام به تولید برق و الکتریسیته می کند. دیزل ژنراتور در مقایسه با ژنراتور های گاز سوز از توانایی و بازده بالاتری برخوردارند. البته باید موضوع خرید و حمل گازوئیل به محل دیزل ژنراتور و کثیفی های خاص آن را هم در نظر داشته باشید. با این حال به خاطر توان بالاتر، دیزل ژنراتور ها، بیشتر از ژنراتور های گازی مورد توجه هستند و استفاده می شوند.

موضوعی که معمولا در آخر مورد بررسی قرار می گیرند، آپشن ها و تجهیزات جانبی است. همراه دیزل ژنراتور می توان تجهیزات اضافی را به صورت آپشن سفارش داد که توسط شرکت مربوطه روی دیزل ژنراتور قرار می گیرد. از جمله این تجهیزات می توان به کانوپی اشاره کرد.

کانوپی اتاقکی است که تمام دیزل ژنراتور را داخل خود جای می دهد. کانوپی صدای دیزل ژنراتور که خیلی زیاد هست را بسیار کاهش می دهد. همچنین تجهیزات حساس آن را از ضربه و برخورد های ناخواسته حفظ می کند. علاوه بر این ها، مانع ورود گرد و غبار شده و دستگاه تمیز نگه می دارد.

اگر برای دیزل ژنراتور خود اتاقی را در محل، در نظر گرفته اید، نیازی به خرید کانوپی برای دیزل ژنراتور ندارید. اما اگر قرار است به طور مثال دیزل ژنراتور در گوشه ای از سالن تولید قرار بگیرد، حتما اقدام به سفارش یک کانوپی کنید. چرا که صدای بالای آن حتما برای شما و کارکنان تان دردسر ساز خواهد بود.

قابل حمل بودن یا همان پرتابل بودن، هم آپشنی هست که می توانید آن را سفارش دهید. یک دیزل ژنراتور پرتابل برای بسیاری از صنایع می تواند مفید و کارگشا باشد. از جمله می توان به کارهای ساختمانی اشاره کرد. بسیاری از شرکت های ساخت و ساز، دیزل ژنراتور های پرتابل دارند. آنها در این صورت است که می توانند، به راحتی دیزل ژنراتور خود را به محل ساختمان مورد نظر ببرند. دیزل ژنراتور پرتابل، دارای چرخ بوده و به راحتی به یک وسیله ی نقلیه متصل می شود و می توان آن را به هرجا برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید