چرا یک عضو جدید به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اضافه شد؟

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶
    کد خبر :676826

مجمع عمومی کمیته ملی المپیک درحالی برگزار شد که یکی از مصوبات آن اضافه شدن یک رئیس فدراسیون المپیکی به اعضای هیات اجرایی بود.

یکی از مصوبات چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اضافه شدن یک عضو جدید به ترکیب هیأت اجرایی این کمیته بود.

در جریان این مجمع که روز دوشنبه برگزار شد با پیشنهاد سیدرضا صالحی امیری و تصویب اعضای حاضر در آکادمی ملی المپیک، محسن رضوانی به عنوان عضو جدید هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک معرفی شد.

اینکه «لزوم اضافه شدن یک عضو جدید به ترکیب هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک آنهم بعد از گذشت دو سال از برگزاری انتخابات این کمیته چیست؟»، سوالی است که پیرامون این پیشنهاد و مصوبه مطرح است و قاعدتاً پاسخ آن را باید در اساسنامه جدید جستجو کرد.

 

اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک ملاک تمام تصمیم گیری های اخیر ریاست این کمیته بوده است و از جمله انتخاب دبیرکل و خزانه دار؛ طبق این اساسنامه دبیرکل و خزانه دار با پیشنهاد رئیس و مصوبه هیأت اجرایی تعیین می‌شوند آنهم بدون حق رأی.

 

بنابراین کیکاووس سعیدی و فرح نصیری که اخیراً حکم دبیرکلی و خزانه داری کمیته ملی المپیک را دریافت کردند، اعضای صرفاً مشورتی در ترکیب هیأت اجرایی هستند. بدین ترتیب با کنار رفتن آرای این دو نفر، ترکیب اعضای دارای حق رأی در هیأت رئیسه و هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به ۱۰ نفر کاهش پیدا می‌کند درحالیکه طبق قوانین کمیته بین المللی المپیک که در اساسنامه جدید هم لحاظ شده است، ترکیب هیأت رئیسه و هیأت اجرایی باید یک رقم فرد باشد.

 

بر این اساس اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک ترکیب ۱۱ نفره را برای هیأت رئیسه و هیأت اجرایی پیشنهاد داده است. طبق همین اساسنامه که برگرفته از قوانین IOC است اکثر اعضای ترکیب هیأت رئیسه و هیأت اجرایی که معمولاً از آن به «نصف +یک» تعبیر می‌شود باید از میان رؤسای المپیکی باشند.

در نتیجه اضافه شدن یک عضو جدید از میان رؤسای المپیکی به هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در دستور کار مجمع قرار گرفت.

 

به گزارش مهر ،برگزاری مجمع فوق العاده برای رأی گیری و انتخاب عضو جدید یا ملاک قراردادن انتخابات سال ۹۶ و استفاده از نتایج آن برای تعیین عضو جدید دو پیشنهادی بود که در مجمع روز دوشنبه توسط صالحی امیری مطرح شد. اعضا به پیشنهاد دوم رأی مثبت دادند.

بدین ترتیب محسن رضوانی که در انتخابات ۲۵ دی ماه سال ۹۶ کمترین اختلاف رأی را با ترکیب منتخب هیأت اجرایی داشت، به عنوان عضو جدید این هیأت معرفی شد.

 

بر این اساس ترکیب هیأت رئیسه و هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به این شرح خواهد بود:

* رئیس: سیدرضا صالحی امیری
* نایب رئیس: طاهره طاهریان
* نایب رئیس: فضل الله باقرزاده
* عضو: سید عبدی افتخاری
* عضو: علی دادگر
* عضو: علیرضا رحیمی
* عضو: مجید شایسته
* عضو: مجید کیهانی
* عضو: محمد علیپور
* عضو: هادی ساعی
* عضو: محسن رضوانی

 

کیکاووس سعیدی به عنوان دبیرکل و فرح نصیری نیز به عنوان خزانه دار در جلسات هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک حضور دارند اما بدون داشتن حق رأی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید