چراغ سبز محیط زیست به شهرداری برای احداث اتوبان شهید شوشتری

    کد خبر :391757

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه پارک ملی سرخه‌حصار ریه تنفسی استان تهران است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی همکاری با شهرداری برای اجرای پروژه اتوبان شهید شوشتری – که از پارک ملی سرخه‌حصار عبور می‌کند – را با رعایت ملاحظات زیست محیطی دارد.

کیومرث کلانتری در گفت و گو با ایسنا درباره سرانجام پروژه اتوبان شهید شوشتری که از پارک ملی سرخه حصار عبور می‌کند، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مانع توسعه نیست و هیچگاه نیز مانع توسعه نخواهد شد. این سازمان سعی می‌کند توسعه را هدایت کند.

وی ادامه داد: پروژه‌ توسعه‌های مختلفی به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی می‌شوند که لازم است پیوست محیط زیستی داشته باشند و ارزیابی زیست محیطی درباره آن‌ها انجام شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پروژه اتوبان شهید شوشتری نیز پروژه‌ای است که مشمول ارائه گزارش ارزیابی محیط زیستی است، تصریح کرد: شهرداری در این‌باره گزارشی را ارائه داده است که متاسفانه نواقصی داشته و هنوز کامل نشده است. اتوبان شهید شوشتری از اکوسیستم بسیار حساس و شکننده پارک ملی سرخه‌حصار که ریه تنفسی تهران است عبور می‌کند، بنابراین این پارک نباید به آسانی تخریب شود.

کلانتری با اشاره به اینکه این اتوبان با رعایت ملاحظات زیست محیطی باید ساخته شود، گفت: برای ساخت این اتوبان، محیط زیست و شهرداری پیشنهادات دو طرفه‌ای داشتند و قرار شد که مشاوره پروژه مدارک و مستنداتی را به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل دهد و چنانچه این کار را انجام دهند قطعا سعی می‌کنیم که پروژه را هدایت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: پروژه اتوبان شهید شوشتری، پروژه سنگینی است و باید با تدابیر و حساسیت‌های خاصی اجرا شود تا حداقل تخریب و آثار سوء را داشته باشیم. ما منتظر هستیم تا مشاور پروژه راهکارها و مستندات خود را تحویل دهد ولی سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی همکاری با شهرداری برای اجرای این پروژه با رعایت ملاحظات زیست محیطی و حقوق مردم را دارد.

به گزارش ایسنا، حدود دو سال گذشته بود که ناصر مهردادی -مدیر کل وقت محیط زیست استان تهران- از توقف کامل پروژه احداث اتوبان شهید شوشتری خبر داده بود و اظهار کرده بود که محیط زیست در جلساتی که با شهرداری داشته مخالفت خود را اعلام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید