پیشی گرفتن اپل از شیائومی در صنعت گوشی آسیا

    کد خبر :979777

آسیا یک بازار بسیار مهم برای صنعت تلفن‌های هوشمند محسوب شده ، زیرا شامل بزرگ‌ترین بازارهای جهان از جمله هند و چین می‌شود. این دو کشور روی هم 3 میلیارد جمعیت دارند و همین موضوع موجب جلب توجه شرکت‌های تولیدکننده می‌شود.

بازتاب-بنابراین، جای تعجب نیست که انواع مختلفی از برندهای تلفن هوشمند در منطقه مانند شیائومی ، ریلمی ، وان پلاس ، سامسونگ ، تکنو و Infinix در آن به رقابت می‌پردازند. به تازگی، Statcounter توسط Global Stats ، داده‌های خود را در مورد سهم بازار فروشنده تلفن هوشمند در آسیا برای فوریه 2023 منتشر کرد و اپل از شیائومی به عنوان دومین برند محبوب تلفن‌های هوشمند در آسیا پیشی گرفت، در حالی که سامسونگ در صدر قرار دارد.

داده‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ این پیمان را با سهم 22.25 درصد بازار ، اپل در دومین رتبه با 17.15درصد، شیائومی در سومین رتبه با 16.19درصد ، OPPO در چهارمین رتبه با 10.82 درصد و ویوو در پنجمین رتبه با 9.76درصد قرار دارند.

اپل

سهم بازار بزرگ سامسونگ در آسیا را می‌توان به راحتی با حضور برند آن توضیح داد، زیرا سازنده گوشی‌های هوشمند برای تبلیغات برند و همچنین در دسترس بودن فروشگاه‌های خرده‌فروشی و خدمات آفلاین خود کارهای زیادی انجام می‌دهد. علاوه بر این، با تخفیف‌هایی که پس از عرضه به دستگاه‌های آن داده می‌شود، آن را یک معامله خوب تبدیل کرده که مشتریان بیشتری را به خرید گوشی‌های هوشمندی، مانند سری Samsung Galaxy S20 FE و Samsung Galaxy S23 ترغیب می‌کند.

در همین حال، اپل اکنون به دومین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند در آسیا تبدیل شده است که می‌توان آن را به گسترش بیشتر حضور این برند در آسیا نسبت داد. با خروج هواوی، صاحبان پرچمدار قبلی هواوی ممکن است iOS را به دلیل شباهت‌های iOS به سیستم عامل قبلی EMUI هوآوی ترجیح دهند و بنابراین به آیفون تبدیل شوند.  با ارائه تخفیف های مناسب به بازارهای در حال توسعه آسیایی مانند مالزی و ویتنام، به گسترش سهم بازار این برند نیز کمک می کند.

این در حالی است که شیائومی، اوپو و ویوو در ماه فوریه هیچ دستگاهی را برای بازار جهانی عرضه نکرده بودند و با رکود بازار گوشی های هوشمند چینی، بازار جهانی خارج از چین باید تمرکز اصلی این برندهای گوشی هوشمند باشد. همین هفته، شیائومی به تازگی سری 13 را عرضه کرد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید