پیام فارسی‌آموز اوکراینی برای حادثه بویینگ ۷۳۷ (فیلم)

    کد خبر :674340

لنا سویستون، فارسی‌آموز اوکراینی در پی حادثه هواپیمای بویینگ 737 اوکراین در پیامی ویدیوئی با داغ‌دیدگان این حادثه همدردی کرده است.

بهادر باقری، معاون گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی در دانشگاه‌های خارج از کشور در وزارت علوم با انتشار این ویدیو در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:

شهیدی که برخاک می‌خفت
سرانگشت در خون خود می‌زد و می‌نوشت
دو سه حرف بر سنگ:
به امید پیروزی واقعی
نه در جنگ
که بر جنگ!

قیصر امین پور

پیام تصویری خانم لنا سویستون
دانشجوی فارسی‌آموز من در اوکراین
به مناسبت سقوط هواپیمای اوکراینی

 

از سال ۱۳۸۵ به مدت دو سال در دانشگاه­‌های اوکراین، زبان فارسی تدریس می­‌کردم. دانشجویان فوق­‌العاده مهربان، باهوش، زبان­دان و شیفتۀ زبان فارسی داشتم. یکی از این دانشجویان بی­‌نظیر و باهوش، لنا سویستون است که دوست صمیمی و خانوادگی ماست. قبلاً در بارۀ او مطالبی نوشته بودم. به راستی او شیفتۀ ایران است و چهار بار به ایران آمده و چندسال پیش، شرح یکی از سفرهایش به ایران را نوشته است.

 

اینک لنا به مناسبت سقوط مصیبت‌بار هواپیمای اوکراینی و جان باختن هموطنان عزیز ما و خودش، پیامی تصویری فرستاده و تسلیت گفته است. خواهش می‌کنم هم به پیام زیبا و انسانی و نگاه ویژه­‌ای که به مردم ایران دارد بنگرید و هم ببینید با این‌که دوازده سال از دوران دانشجویی‌اش می‌گذرد و هیچ همکلام ایرانی ندارد، هنوز به همان زیبایی و شیرینی و شیوایی به زبان فارسی سخن می­‌گوید!

 

به گزارش ایسنا ،گسترش زبان فارسی در گیتی را جدی بگیریم و آن را زمینه ی آشنایی و انس و الفت روزافزون دوستان خارجی با تاریخ، فرهنگ، ادب و منش راستین ایرانی بدانیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید