پیام خصوصی دولت آمریکا به ایران درباره درگیری در سوریه

    کد خبر :935529
پیام خصوصی دولت آمریکا به ایران درباره درگیری در سوریه

یک منبع آمریکایی گفته است که دولت بایدن از چند طریق به ایران پیام داده که به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.

نیویورک تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که دولت بایدن از طریق کانال‌های خصوصی برای ایران پیام فرستاده که بدنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه نیست و فقط به‌دنبال حفظ منافع آمریکاست.

گفته شده این پیام رئیس جمهور آمریکا پس از آن صورت گرفته که بایدن مدعی شده بود که در صورت لزوم حاضر است نیروهای نظامی بیشتری را به منطقه اعزام کند.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود گفته است که حملات اخیر به مراکز آمریکایی در سوریه پیچیده‌تر از گذشته بوده و فرماندهان آمریکایی نگران آن بوده‌اند که این حملات ادامه یابد.

آن گونه که گزارش نیویورک تایمز می‌گوید، علی رغم اعلام آمادگی بایدن برای افزایش توان نظامی آمریکا در عملیات‌های منطقه، اما در پشت پرده رئیس جمهور آمریکا تلاش کرده تا این پیام را به ایران منتقل کند که علاقه‌ای به درگیری بیشتر ندارد.

دور جدید درگیری‌ها در منطقه پس از آن آغاز شد که سه شنبه گذشته ارتش آمریکا اعلام کرد مواضعی را در سوریه هدف قرار داده است. ارتش آمریکا گفته بود حملات سه شنبه، انتقام حمله ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ علیه آمریکا در سوریه است. در ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ناشناس به پایگاهی در سوریه حمله کرد اما کشته یا زخمی نداشت. این پایگاه، تحت اداره ائتلاف نظامی آمریکا و نیروهای سوری مخالف تحت حمایت امریکاست.

با این حال یک روز بعد در شامگاه چهارشنبه چند حمله به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه گزارش و اعلام شد که دو پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه، چند بار در فواصل زمانی مختلف هدف حملات راکتی قرار گرفتند.

رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه نیز از زخمی شدن چند نظامی این کشور در پی حمله راکتی به دو پایگاه آنها در شرق سوریه خبر دادند. شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد: «تعداد نامعلومی از نظامیان آمریکایی در دو حمله راکتی جداگانه به تأسیسات محل استقرار نیروهای آمریکا در سوریه، زخمی شدند.»البتی ساعتی بعد ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» طی بیانیه‌ای تأیید کرد که سه نظامی آمریکایی در این عملیات‌ها زخمی شدند. سنتکام همچنین مدعی شد: «نیروهای ما به حملات موشکی که از دو منطقه در سوریه انجام شد، پاسخ دادند و ۳ خودرو و تجهیزات را منهدم کردند. ارزیابی اولیه ما این است که ۲ یا ۳ شبه‌نظامی کشته شده باشند.»

 مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید