پورشه سهام خود در ریمک را به ۱۵.۵ درصد افزایش داد

  • خودرو
  • شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶
    کد خبر :604751

پورشه سهام خود در شرکت خودروسازی ریمک را به ۱۵.۵ درصد افزایش داد. پیش‌تر پورشه ۱۰ درصد سهام این شرکت سازنده‌ی خودرو برقی را دراختیار داشت.

پورشه که قبل از ژوئن ۲۰۱۸، ۱۰ درصد سهام ریمک (Rimac Automobili) را دراختیار داشت، به‌تازگی ۵.۵ درصد دیگر از سهام این شرکت را ازآنِ خود کرد است. در سال ۲۰۰۹، مت ریمک شرکت خودروسازش را تأسیس کرده است و قطعات خودروهای الکتریکی و ابرخودروهای برقی را طراحی می‌کند و می‌سازد.

لوتز مشكه، قائم‌مقام هيئت‌مدیره‌ی پورشه، در این زمینه گفت:ما به مت ريمک و محصولات شركت او اعتقاد داريم؛ به همين دليل، هم‌اكنون سهم خود را افزايش داده‌ایم و می‌خواهیم همكاری خود را درزمينه‌ی فناوری باتری خودرو الکتریکی تقويت كنيم.

آخرین ساخته‌ی ریمک ابرخودرو برقی C_Two است که اولین‌بار در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ به‌نمایش گذاشته شد. ریمک C_Two قدرت ترکیبی ۱,۹۷۲ اسب‌بخاری از چهار موتور برقی تولید می‌کند و حداکثر سرعتش به ۴۱۲ کیلومتربرساعت می‌رسد.

مت ریمک در این زمینه گفت:این واقعیت که پورشه اکنون سهم خود را افزایش می‌دهد، بهترین شکل تأیید همکاری ما است و پایه و اساس روابط نزدیک‌تری را نشان می‌دهد. فعلا در آغاز مشارکت خود هستیم؛ با‌این‌حال، به انتظارات خود دست یافته‌ایم. ما ایده‌های مشترک زیادی داریم و می‌خواهیم در آینده آن‌ها را به واقعیت برسانیم و عملی کنیم.

ریمک در کرواسی مستقر است و حدود ۵۵۰ نفر کارمند دارد و با تمرکز بر فناوری باتری، پیشرانه‌های برقی و ایجاد رابط‌های دیجیتالی بین انسان و ماشین (HMI) فعالیت می‌کند. تولید ابرخودرو جدید ریمک در حال نزدیک‌شدن به مراحل نهایی است و پیش‌بینی می‌شود تحویل اولین نسخه‌ها در سال ۲۰۲۰ انجام شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید