پل استار 1 در پبل بیچ ۲۰۱۸، به نمایش گذاشته شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۱۳
    کد خبر :355632

پل استار 1، کوپه‌ی اسپرت و هیبرید ۶۰۰ اسب بخاری موردانتظار سوئدی‌ها، برای اولین بار در خاک آمریکا و در فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸، به نمایش گذاشته شد.

پس از رونمایی پل استار 1 به‌عنوان محصول مورد انتظار برند زیرمجموعه‌ی ولوو در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته، این کوپه‌ی هیبرید زیبا برای اولین بار در خاک آمریکا و در جریان فستیوال پبل بیچ ۲۰۱۸، به‌نمایش گذاشته شد. رونمایی محصول پل استار (Polestar) در ایالات متحده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که ۲۰۰ نفر آمریکایی با پرداخت ودیعه و ثبت نام، در فهرست مشتریان پل استار 1 قرار گرفته‌اند. در واقع با ثبت نام این ۲۰۰ نفر، بزرگ‌ترین بازار فروش پل استار 1 در حال حاضر در آمریکا است.

اما داستان پل استار 1 از کجا شروع شد؟ قرار بر این بود که پل استار 1 ابتدا نسخه‌‌ای از ولوو S90 کوپه باشد، اما پس از مستقل شدن برند پل استار، تولید پل استار 1 برای سال ۲۰۱۹ در خط تولید سوئدی‌ها در چین، برنامه‌ریزی شد. مرکز تولید پل استار در چین، سالانه ظرفیت تولید ۵۰۰ دستگاه از این مدل هیبرید اسپرت را دارد که به‌تدریج این ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد. مرکز تولید پل استار چین، یکی از بهره‌ورترین خط تولیدهای صنعت خودروسازی است؛ علاوه بر پل استار 1، دیگر محصولات این برند سوئدی هم شامل پل استار 2 و پل استار 3 که به‌ترتیب برای رقابت با تسلا مدل 3 و تسلا مدل X طراحی شده‌اند، در این مرکز تولید و مونتاژ خواهند شد. بر اساس شایعات موجود، مدل کروک پل استار 4 هم در آینده‌ای نزدیک به این خط تولید اضافه می‌شود.

پل استار 1 یکی از جذاب‌ترین خودروهای هیبرید آینده است؛ باتوجه به گفته‌های تیم مهندسی پل استار، این مدل با توانایی طی کردن مسافتی حدود ۱۵۰ کیلومتر در حالت تمام برقی، بیشترین شعاع حرکتی در این کلاس از خودروها را به‌همراه دارد. قوای فنی پل استار 1، شامل یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ و سوپرشارژ در کنار دو موتور الکتریکی است؛ این مجموعه‌ی بنزینی و برقی، ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه پل استار 1، استفاده از فیبرکربن CFRP به‌جای فولاد بوده که امکان کاهش وزن تا ۲۲۷ کیلوگرم و افزایش کارایی و عملکرد فنی را ممکن کرده است.

پل استار 1 با دو روش متفاوت فروخته می‌شود؛ فروش نقدی با قیمت پایه ۱۵۵ هزار دلار در آمریکا و ۱۵۵ هزار یورو در اروپا یا از طریق سرویس اشتراکی ولوو با نام Care by Volvo که در آن با پرداخت مبلغی مشخص به‌صورت ماهانه و پوشش کامل بیمه و تعمیرات، خودرو برای مدتی از پیش تعیین شده، در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید