پرچمدار بعدی نوکیا با تراشه‌ی اسنپدراگون 845 معرفی می شود

    کد خبر :312251

پرچمدار بعدی اچ‌ام‌دی گلوبال، احتمالا از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام بهره خواهد برد.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، اچ‌ام‌دی گلوبال، ۹ گوشی هوشمند به بازار معرفی کرده است. برخی از این گوشی‌های هوشمند، نسخه‌ی بین‌المللی و برخی منحصرا، تنها در بازار برخی کشورها به صورت منطقه‌ای عرضه شده‌اند. انتظار می‌رود به‌زودی نسخه‌ی جهانی نوکیا ایکس ۶ و مدل جدیدی دیگری که در خبرهای فاش شده به‌نام نوکیا ۵.۱ پلاس شناخته می‌شود نیز، به بازار عرضه شوند. با این حال، توییت جدید رونالد کواندت نشان می‌دهد که روند حرکت HMD در عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند نوکیا به بازار به همین نقطه ختم نمی‌شود.

به نظر می‌رسد HMD Global در حال توسعه‌ی پرچمدار جدیدی است که از آخرین و به‌روز ترین SoC بهره می‌برد. البته نام این گوشی پرچمدار هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است. با این وجود، با توجه به اینکه اچ‌ام‌دی گلوبال عموما از تراشه‌های کوالکام برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند، می‌توانیم حدس بزنیم که پرچمدار بعدی این شرکت، از اسنپدراگون ۸۴۵ بهره ببرد.

به‌علاوه ویژگی ناشناخته‌ و جدید دیگری از سوی برخی شرکت‌های چینی به نمایش گذاشته شده است که ظاهرا پرچمدار بعدی فنلاندی‌ها هم با همین ویژگی به بازار عرضه خواهد شد. این ویژگی جدید ماژول پاپ آپ است که وقتی دوربین سلفی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، توسط ماژول پاپ آپ پنهان می‌شود. به‌علاوه طراحی ماژول پاپ آپ، نوید گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه‌ را می‌دهد.

احتمال دارد، پرچمدار بعدی نوکیا از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز بهره ببرد که البته استفاده از این طراحی به میزان زیادی به دقت سنسورهای به کار رفته برای این قسمت بستگی دارد. تقریبا تمامی موارد مطرح شده، در حد حدس و گمان هستند؛ هرچند خبرهای فاش شده و غیر رسمی، برخی از این ویژگی‌ها را به تفصیل توصیف کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست اچ‌ام‌دی گلوبال قصد دارد چه زمانی پرچمدار بعدی خود را به بازار معرفی کند. با این حال، با توجه به اینکه انتظار می‌رود بین ماه‌های آگوست تا اکتبر (شهریورماه تا آبان‌ماه) گوشی‌های هوشمند پرچمدار به بازار معرفی شوند، ممکن است فنلاندی‌ها هم تصمیم بگیرند پرچمدار بعدی خود را در همین بازه‌ی زمانی رونمایی کنند. البته ممکن است اچ‌ام‌دی گلوبال، استراتژی جدیدی را دنبال کند و تصمیم بگیرد با سایر شرکت‌ها وارد رقابت مستقیم نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید