سرانجام پرونده چند جلدی سعید مرتضوی چه خواهد شد؟

  • سیاسی
  • جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰
    کد خبر :740325

مجید طاهری، وکیل خانواده روح‌الامینی، که فرزند آنها به علت شدن جراحات در کهریزک کشته شد، در خصوص به جریان انداختن مجدد پرونده روح‌الامینی گفت: خانواده روح‌الامینی اعاده دادرسی کردند و شعبه ۸ کیفری در حال رسیدگی است البته در خصوص جزئی از آن پرونده درخواست اعاده دادرسی صادر شده است لذا پرونده جهت بررسی مجدد به دادگاه کیفری شعبه هشتم ارجاع شده است.

این وکیل دادگستری در پاسخ به اینکه کدام بخش پرونده مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت؟ افزود: در رابطه با شعبه ۷۶ که آقای خراسانی حکم داده بودند و مربوط به بازداشت غیرقانونی است.

طاهری در واکنش به اینکه از لحاظ قانونی امکان طرح مجدد وجود دارد، تصریح کرد: این اقدام اعاده دادرسی است. در واقع شعبه ۱ دیوان که اتفاقا در داخل دیوان عالی کشور قرار دارد گفته که باید این قسمت از پرونده مجددا رسیدگی شود اما این لزوما به این معنا نیست که دادگاه بخواهد از نظر دیوان، تبعیت کند. در نهایت با توجه به گفته شعبه یک مبنی بر بررسی مجدد پرونده را برگشت خورد، وقت رسیدگی گذاشتند و رفتیم و دفاع کردیم.

این وکیل در پاسخ به اینکه فرقی نمی‌کند طرف مقابل چه کسی است و در هر صورت پرونده قابل طرح و بررسی مجدد است، اظهار کرد: به هر حال پرونده در حال رسیدگی است و غلط یا درستش را کاری نداریم چراکه بهرحال دیوان پرونده را به کیفریه ارجاع داده، از آنجا به شعبه ۸ ارجاع شده، شعبه ۸ هم با ۳ قاضی در تاریخ ۲۱ مردادماه سال جاری تشکیل جلسه داده و از ما برای حضور در جلسه دعوت کردند. در این جلسه مرتضوی و روح‌الامینی هم حضور داشتند و وکلای طرفین به دفاع پرداختند.

طاهری در رابطه با زمان اعلام رأی دادگاه در خصوص این پرونده ادامه داد: ممکن است دادگاه بخواهد یک سری استعلام‌ها و اقداماتی را انجام دهد که در این رابطه موردی به ما نگفتند، در نهایت آنچه اهمیت دارد این است که دادگاه وارد رسیدگی شده است. اینکه چه تصمیمی گرفته می‌شود، نظر دادگاه است و ممکن است بسیاری از مطالب قابل پیش‌بینی باشد.

این وکیل دادگستری در ادامه گفت: فعلا زمان تصمیم‌گیری در مورد این پرونده مشخص نشده است به این دلیل که زمانی است حجم کار سایر شعبات بالاست و پرونده‌هایشان زیاد است و از طرفی پرونده، بسیار سنگین است، چندین جلد دارد، باید مطالعه شود و باهم مشورت و اظهارنظر کنند. معلوم است که یا درخواست اعاده او را رد یا قبول می‌کنند، بهرحال بستگی به تصمیم قاضی دارد.

طاهری ضمن تاکید بر اینکه این پرونده محکومیت مرتضوی در قضیه کهریزک در جریان است، افزود: پرونده‌های ما در جریان بوده، مرتضوی محکوم شده و او اعتراض به حکم محکومیت خودش دارد لذا آن قسمت پرونده که مربوط به بازداشت غیرقانونی است، در جریان بوده است.

این وکیل در پاسخ به اینکه غیر از خانواده روح‌الامینی مابقی خانواده‌ها نیز خواهان ادامه روند بررسی پرونده مذکور هستند، خاطرنشان کرد: در این قضیه ۳ نفر فوت کردند، در حقیقت به غیر از محسن روح‌الامینی، کامرانی و جوادی‌فر هم فوت کردند، این پرونده ۳ متهم داشته که یکی از آنها مرتضوی است که آن پرونده دیگری که بوده، او در شعبه ۷۹ پرونده دیگری داشته که در آن پرونده هم مرتضوی محکوم شده است اما الان او در مورد رأی صادر شده، درخواست اعاده کرده که دیوان دادرسی بررسی می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین،طاهری در پاسخ به اینکه غیر از مرتضوی فرد دیگری هم در این قضیه محکوم شده است و یا اسمی به میان آمده است؟ یادآور شد: در اعاده دارسی فقط مرتضوی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید