پخش پیام‌های صوتی خارج از چت در راه واتس‌اپ

    کد خبر :878760

واتس‌اپ ویژگی جدیدی را برای کاربران نسخه بتا خود ارائه کرده است که توانایی ادامه گوش دادن به یک پیام صوتی پس از خروج از صفحه چت را به این برنامه اضافه می‌کند؛ ویژگی ساده اما بسیار کاربردی که تا کنون در دست تلگرام بود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_واتس‌اپ مدتی است که قابلیت پخش پیام صوتی در پس زمینه و جابجا شدن بین نرم‌افزارهای دیگر گوشی را به برنامه خود اضافه کرده است. اما این قابلیت هنوز در خود واتس‌اپ امکان پذیر نیست و شما اکنون نمی‌توانید با خروج از صفحه چت پیام دریافتی، ادامه ویس را گوش دهید.

اما ایده ادامه پخش پیام در واتس‌اپ به این صورت است که بتوانید در حین نوشتن و خواندن پیام‌های دیگر، همچنان به صداهای ضبط شده طولانی گوش دهید. در آخرین نسخه بتا پیا‌م‌رسان واتس‌اپ، اگر یک پیام صوتی را پخش کنید و سپس به صفحه اصلی واتساپ یا یک صفحه چت دیگر بروید، یک رابط پخش پیام صوتی جدید در بالای برنامه با دکمه‌هایی برای توقف، ازسرگیری یا رد کردن صدا ظاهر می‌شود. در کنار این موارد یک نوار پیشرفت نیز به نمایش در می‌آید که زمان رفته و زمان باقی مانده از ویس را نشان می‌دهد.

به گفته WABetaInfo، این ویژگی برای برخی از آزمایش‌کنندگان iOS واتس‌اپ بتا و واتس‌اپ بیزینس بتا منتشر شده است، اما هنوز همه کاربران به آن دسترسی ندارند. بنابراین اگر نمی‌توانید هنگام خروج از چت به پیام‌های صوتی گوش دهید، منتظر بروزرسانی بعدی بتا باشید تا این بروزرسانی را به طور کامل دریافت کنید.

هنوز مشخص نیست که قابلیت پخش پیام صوتی در پس زمینه واتس‌اپ به طور جهانی چه زمانی در نسخه اصلی برنامه عرضه می‌شود، اما با توجه به اینکه این ویژگی اکنون برای کاربران اندروید و iOS در نسخه بتا در دسترس است، نباید تا آن موقع فاصله زیادی مانده باشد.

این دومین قابلیتی است که واتس‌اپ در سال 2022 آزمایش کرده است. هفته گذشته این برنامه آزمایش ویژگی‌ را آغاز کرد که در هنگام دریافت پیام‌های جدید از چت‌ها و گروه‌ها، تصاویر پبروفایل ارسال کننده را در اعلان‌های سیستم iOS نمایش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید