پتنت جدید سامسونگ؛ گوشی هوشمند منعطف با سه نمایشگر و یک کیبورد

    کد خبر :758181

به‌تازگی پتنت جدیدی از سامسونگ منتشر شده است که چشم‌انداز این شرکت برای آینده گوشی‌های هوشمند منعطف را نشان می‌دهد.

گوشی‌های هوشمند منعطف سال گذشته موفق شدند به مرحله‌ی تولید برسند و توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند. تاکنون مدل‌های متعددی از آن‌ها تولید شده است اما می‌توان سامسونگ را اولین شرکتی دانست که این محصول را به قفسه بازار رسانده است. درواقع این شرکت هنوز به ساخت نسخه‌های دیگر با طراحی‌های متفاوت علاقه‌مند است و تاکنون چند پتنت با موضوع گوشی‌ هوشمند منعطف منتشر کرده. اخیرا گزارش جدیدی از این شرکت منتشر شده است که به ما از یک گوشی منعطف جدید خبر می‌دهد.

بر اساس آخرین اخبار منتشرشده، سامسونگ پتنتی ثبت کرده است که طراحی جدید برای گوشی هوشمند منعطف را نشان می‌دهد. با بررسی این پتنت متوجه می‌شویم سامسونگ قصد دارد ویژگی‌های بیشتری را بررسی کند و به گوشی‌های هوشمند آینده خود، کیبورد اضافه کند. در این طراحی، خمیدگی‌های بیشتری نسبت به طرح‌هایی که تاکنون منتشر شده است، مشاهده می‌شود. پتنتی که توسط Samsung Display در کره جنوبی ثبت شده است، به ما از چشم‌انداز این شرکت در مورد گوشی‌های هوشمند منعطف در آینده خبر می‌دهد.

البته به‌ نظر نمی‌رسد این دستگاه منعطف تنها یک گوشی هوشمند باشد. مانند گلکسی زد فولد ۲ (Galaxy Z Fold 2)، طراحی اولیه منتشرشده به ما نشان می‌دهد این دستگاه می‌تواند در هنگام تا شدن، به تلفن همراهی با یک صفحه‌نمایش تبدیل شود؛ اما هنگامی که صفحه‌های آن باز می‌شوند، دستگاه به تبلت‌ شباهت بیشتری پیدا می‌کند. سیستم تاشوی دوگانه همچنین ممکن است به یک قسمت از صفحه‌نمایش اجازه بدهد مانند یک لپ‌تاپ به حالت ایستاده دربیاید.

پیش‌تر طرح‌های دیگری از نمایشگرهای دوگانه از سامسونگ دیده بودیم؛ اما این مدل خاص کیبورد دارد. در پتنت‌های منتشرشده کیبورد سخت‌افزاری – شبیه آن‌چه در دستگاه‌های بلک‌بری دیده می‌شود – به چشم نمی‌خورد؛ بلکه به ‌نظر می‌رسد دکمه‌های صفحه‌کلید این دستگاه لمسی هستند. این مسئله احتمالاً امکان طراحی باریک‌تر را فراهم می‌کند.

در نهایت یک دوربین سلفی تکی در سمت راست دستگاه دیده می‌شود؛ مکانی که اگر دستگاه در حالت تبلت باشد، حاشیه بالایی محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست در دوربین اصلی چه خواهیم دید؛ زیرا تاکنون از پشت دستگاه الگویی منتشر نشده است. در رندرهای منتشرشده می‌توانید کیبورد نازک این دستگاه را درکنار صفحه‌های تاشو مشاهده کنید.

به ‌نظر می‌رسد این طراحی درواقع کمی کنجکاوانه است. این گوشی هوشمند از طراحی مانند لپ‌تاپ برخوردار است و توسط یک صفحه‌کلید کاملا لمسی و نمایشگری که می‌تواند به‌تنهایی در حالت ایستاده قرار گیرد، سرویس‌های بهتری دردسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ مواردی که یک لپ‌تاپ واقعی می‌تواند به کاربر خود ارائه دهد.

به گزارش زومیت، اگرچه LetsGoDigital این دستگاه را گلکسی زد فولد ۳ (Galaxy Z Fold 3) نامیده است، به ‌نظر نمی‌رسد این پتنت چیزی بیشتر از یک طراحی اولیه باشد. سامسونگ به احتمال زیاد قصد دارد خط تولید گوشی‌ هوشمند منعطف خود را تقویت کند؛ اما افزودن یک صفحه‌نمایش دیگر به طرح‌های فعلی دستگاه‌های این شرکت، یک خطر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید