پاسخ محیط زیست درباره چرایی صدور ۲۰۰۰ مجوز شکار در تهران

    کد خبر :433368

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه باید به درخواست شکارچیان قانونی پاسخ می‌دادیم، گفت: تاکنون حدود ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده در استان تهران صادر شده است و شکارچیان مجاز تا پایان دی ماه می‌توانند شکار کنند.

کیومرث کلانتری -مدیر کل حفاظت محیط زیست استان- در گفت و گو با ایسنا درباره صدور مجوز شکار پرندگان در استان تهران پس از پنج سال اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۰۰۰ مجوز شکار پرنده در استان تهران صادر شده است. مجوزهای صادر شده محدودیت زمانی، مکانی و گونه‌ای دارد همچنین بیشترین زمان مجوز شکار پرنده در استان تهران دو ماه و فقط برای روزهای پنجشنبه و جمعه است.

وی ادامه داد: مجوزهای شکار فقط برای مناطق آزاد است و هر شکارچی می‌تواند سه پرنده خشک‌زی و دو گونه آبزی را شکار کند.

کلانتری با اشاره به اینکه پروانه‌های شکار پرنده در استان تهران بر اساس قانون شکار و صید صادر شده است، تصریح کرد: این مجوزها برای شکارچیان قانونمندی است که مجوز شکار دارند. محیط زیست باید به درخواست این قشر پاسخ قانونی دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با بیان اینکه برای شکار پرندگان تمام محدودیت‌ها دیده شده است و شکار شکارچیان مجاز کاملا قانونی است، تاکید کرد: شکارچیان قانونی مخرب محیط زیست نیستند بلکه دوستدار آن هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که صدور مجوز شکار تا چه زمانی در استان تهران تداوم دارد، گفت: تا ۱۵ دی ماه برای پرندگان خشک‌زی و تا پایان دی ماه برای پرندگان آبزی مجوز شکار صادر می‌شود.

کلانتری در ادامه اظهار کرد: ماموران محیط زیست در مناطق آزاد حضور دارند و بر روند شکار نظارت می‌کنند و چنانچه تخلفی صورت بگیرد برخورد می‌کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شکارچی با شکارکشی فرق دارد، تصریح کرد: غریزه شکارچی باید ارضا شود. شکارچی طبیعت دوست قانونی، قانون‌ها را رعایت می‌کند.

وی افزود: طی این سال‌هایی که پروانه شکار پرنده در استان تهران صادر نکردیم مورد اعتراض شکارچیان قانونی قرار گرفتیم و به همین دلیل این دو ماه را به احترام این شکارچیان پروانه صادر می‌کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا جمعیت پرندگان استان تهران به اندازه‌ای است که بتوان این تعداد مجوز شکار را صادر کرد،گفت: بنا به اعلام رئیس نظارت بر حیات وحش استان تهران این استان ظرفیت صدور مجوز شکار پرندگان را دارد.

کلانتری در پایان درباره آمار تعداد اسلحه‌های مجاز در استان تهران دارد، گفت: آماری در این باره ندارم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید